ایوان گولونوف روزنامه‌نگار پرونده‌های مفاسد اقتصادی روسیه آزاد شد

 ایوان گولونوف روزنامه‌نگار پرونده‌های مفاسد اقتصادی روسیه آزاد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر کولوکولتسف وزیر کشور روسیه گفته است که دستور آزادی ایوان گولونوف به دلیل فقدان شواهد کافی در اثبات اتهام خرید و فروش مواد مخدر، صادر شده است.

آگهی

ایوان گولونوف، روزنامه‌نگار روس که در ارتباط با پرونده‌های مفاسد اقتصادی کار می کرد و هفته گذشته دستگیر شده بود روز سه‌شنبه به دلیل «فقدان شواهد» در ارتباط با اتهام خرید و فروش مواد مخدر، آزاد شد.

ولادیمیر کولوکولتسف وزیر کشور روسیه با اعلام این خبر گفت: «دستور آزادی ایوان گولونوف به دلیل فقدان شواهد کافی در اثبات اتهام خرید و فروش مواد مخدر، صادر شده است.»

وی همچنین گفته است که پیشنهاد برکناری آندره پوکچف، رئیس پلیس غرب مسکو جایی که گلینوف زندانی شده بود و همچنین یوری دویاتکین رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه داده است.

افکار عمومی در روسیه در روزهای گذشته این دستگیری را تلاش پلیس برای ساکت کردن این گزارشگر مفاسد اقتصادی ارزیابی می کردند.

گولونوف ۳۶ ساله روز پنجشنبه گذشته به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شد و در بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. اتهاماتی که می توانست تا ۲۰ سال زندان برای او در پی داشته باشد.

این روزنامه‌نگار روس پلیس را متهم کرده است که در وسایل او مواد مخدر جاسازی کرده است تا برای او پاپوش درست کند.

آزادی ایوان گولونوف در پی همبستگی گسترده روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های فرهنگی روس اتفاق می افتد که فشار سنگینی بر کرملین آورند که این روزنامه نگار را آزاد کند.

ایوان کلپاکوف مدیر وبسایت مدوزا که این روزنامه نگار برای آنها گزارش می نوشت پس از آزادی ایوان گولونوف در فیسبوک گفت: «این یک پیروزی است. ما خوشحالیم. گریه‌ام گرفته است.»

وبسایت مدوزا همچنین در بیانیه‌‌ای نوشت: «ما همراه با یکدیگر کاری فوق‌العاده انجام دادیم و آن اینکه تعقیب کیفری یک فرد بی‌گناه را متوقف کردیم. اما این تازه آغاز کار است، کارهای زیادی پیش‌رو داریم تا اطمینان پیدا کنیم که دیگر هرگز چنین اتفاقاتی برای کسی نیافتد.»

هزاران نفر قصد داشتند روز چهارشنبه در اعتراض به دستگیری گولونوف راهپیمایی کنند که با آزادی این روزنامه نگار این راهپمیایی لغو شده است.

اعتراضات به دستگیری این روزنامه نگار در روزهای گذشته در مسکو و شهرهای مختلف روسیه و همچنین در برابر سفارتخانه‌های روسیه در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برگزار شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وضعیت آزادی رسانه‌ها در دنیا چگونه است؟

روزنامه‌نگار منتقد پوتین زنده است؛ قتل او در اوکراین «صحنه سازی» بود

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند