جودو؛ الکس کلرژه فرانسوی بهترین جودوکار مرد روز پایانی گرند پری تل آویو

جودو؛ الکس کلرژه فرانسوی بهترین جودوکار مرد روز پایانی گرند پری تل آویو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم فرانسوی با غلبه بر حریفانی از کشورهای ترکمنستان، اسرائیل، هلند و استونی راهی مبارزه پایانی شد و در فینال نیز با امتیاز ایپون نیکلا مونگایی، حریف ایتالیایی خود را از پیش رو برداشت.

آگهی

رقابت های جودوی جایزه بزرگ تل آویو، نخستین تورنمنت فصل تور جهانی جودو در سال ۲۰۱۹ شنبه شب با معرفی برگزیدگان اوزان سنگین به کار خود پایان داد.

جودوکاران کشور میزبان در این تورنمنت عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و بارها با کسب مدال شور و هیجان را در سالن محل برگزاری مسابقات برانگیختند.

بهترین جودوکار مرد

اما در روز پایانی این تیم فرانسه بود که نمایش متفاوتی از خود ارائه کرد. الکس کلرژه، جودوکار فرانسوی با به رخ کشیدن قدرت فوق العاده خود ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین جودکار مرد را از آن خود کرد.

جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم فرانسوی با غلبه بر حریفانی از کشورهای ترکمنستان، اسرائیل، هلند و استونی راهی مبارزه پایانی شد و در فینال نیز با امتیاز ایپون نیکلا مونگایی، حریف ایتالیایی خود را از پیش رو برداشت.

کلرژه پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست این وزن در باره پیروزی در این تورنمنت گفت: «جو سالن فوق العاده بود. من بار گذشته همینجا در رقابت های قهرمانی اروپا خیلی زود از دور رقابت ها حذف شدم و دوست داشتم برگردم و این شور و هیجان را دوباره تجربه کنم. مردم اینجا همانند پاریس عاشق جودو هستند و مبارزه کردن در این شرایط لذت بخش است.»

بهترین جودوکار زن

عنوان بهترین ورزشکار زن روز پایانی گرند پری تل آویو به کلارا آپوتکار از کشور اسلوونی تعلق گرفت. آپوتکار در فینال وزن منهای ۷۸ کیلوگرم لوریانا کوکا، حریفی از کوزوو را پیش رو داشت. مبارزه نهایی در این وزن بسیار سخت و نزدیک بود به نحوی که برای تعیین فرد پیروز کار به وقت های طلایی کشیده شد.

جودکار اسلوونیایی در نهایت با اجرای زیبای فن «سومی گائشی» و کسب امتیاز وازاری ۲ بر ۱ از حریف پیش افتاد و پیروز از تاتامی خارج شد.

کلارا آپوتکار پس از کسب مدال طلا در باره مبارزه فینال گفت: «مبارزه نزدیک بود و هر دو موفق به کسب یک امتیاز شدیم. من برای کسب برتری سعی کردم به سبک خود پیش از اینکه حریف اجازه اجرای فن داشته باشد به سوی او حمله کنم.»

دومین مدال طلای فرانسه

الکساندر ایدیر، دیگر جودکار فرانسوی بود که در این روز بر سکوی نخست قرار گرفت. ایدیر در فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم بنژامین فلیتشر، حریف سرشناس ایرلندی را با امتیاز وازای شکست داد تا برای نخستین بار صاحب مدال طلای رقابت های تور جهانی جودو شود.

طلای به اضافه ۷۸ زنان برای آذربایجان

در رقابت های وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان مدال طلا به ایرینا کیندزرسکا از جمهوری آذربایجان تعلق گرفت.

این جودوکار آذربایجانی که سال گذشته در تاشکند نیز بر سکوی نخست قرار رفته بود در مبارزه پایانی با غلبه بر حریفی از اوکراین صاحب گردن آویز طلا شد.

آخرین مدال طلای تورنمنت نصیب کشور میزبان شد

اور ساسون، جودوکار اسرائیلی با پیروزی در فینال وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مردان آخرین مدال طلای تورنمنت را برای کشورش به ارمغان آورد. ساسون مدال طلای خود را از دستان رئیس فدراسیون جودوی اسرائیل دریافت کرد.

اسرائیل بدین ترتیب چهارمین مدال طلا را به اضافه دو نقره و یک برنز در گرند پری تل آویو از آن خود کرد.

بهترین فن

بهترین فن روز پایانی یک «تومویه ناگه» بود که نیکلا مونگایی، جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ایتالیا در رقابت های مرحله نیمه نهایی این وزن مقابل حریفی از هلند به اجرا درآورد. این فن امتیاز ایپون را برای جودوکار ایتالیایی به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودوکار هجده ساله ژاپنی با شکست قهرمان جهان پدیده رقابت های مسترز چین شد

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید