با تاریخچه مذاکرات تغییرات اقلیمی سازمان ملل آشنا شوید

با تاریخچه مذاکرات تغییرات اقلیمی سازمان ملل آشنا شوید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«نسل آینده ما را به خیانت متهم می‌کند» این جمله‌ای بود که در افتتاحیه بیست و چهارمین کنفرانس تغییرات اقلیمی گفته شد. این کنفرانس قدمت طولانی دارد. در این ویدئو با تاریخچه مذاکرات آشنا شوید و ببینید چرا تا کنون مذاکرات به نتیجه رضایت بخش نرسیده است.

آگهی

سه سال پیش بعد از سالها مذاکره، ۱۹۵ کشور توافق نامه‌ای برای محدود کردن تغییرات آب و هوایی امضاء کردند که هدف از آن کاهش دمای زمین به دو درجه پیش از زمان صنعتی شدن بود.

اما سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد کشورش از این توافق خارج می‌شود چرا که معتقد است ادعای دانشمندان در مورد تغییرات اقلیمی حقیقی نیست و امضای این توافقنامه با پیشرفت صنعتی و اقتصادی آمریکا منافات دارد.

خروج ایالات متحده یکی از مشکلات اساسی توافقنامه‌ای بود که کارشناسان بیش از دو دهه برای تنظیم آن زحمت کشیدند چرا که آمریکا دومین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

بیشتر بخوانید:

همچنین قرار بود به کشورهای در حال توسعه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کمک مالی شود تا مصرف سوخت‌های فسیلی خود را کم کرده و آن را با انرژی‌های پاک جایگزین کنند.

در اولین اجلاس توسعه پایدار که در سال ۱۹۷۲ در استکهلم، پایتخت سوند برگزار شد مسائل زیست محیطی کم کم در دستور کار‌های بین‌المللی قرار گرفت.

سران کشورهای عضو سازمان ملل بیست سال یعنی در سال ۱۹۹۲ در شهر ریو دو ژانیرو برزیل جمع شدند و «دیپلماسی سبز» را پایه گذاری کردند.

بدین ترتیب از سال ۱۹۹۵، سالانه کنفرانس‌هایی با عنوان «کوپ (COP)» برگزار می‌شود که امضاءکنندگان توافقنامه‌های زیست محیطی راه‌های مبارزه با تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه‌ای را بررسی می‌کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییرات اقلیمی و بحران مهاجرت؛ سیکل معیوب زندگی بشر امروز

آینده توافق پاریس بدون حضور آمریکا چه خواهد شد؟

عقب‌نشینی سواحل ترکمنستان؛ آیا زنگ خطر برای کشورهای حاشیه دریای خزر به صدا درآمده است؟