ادلب؛ ۹ نظامی وابسته به دولت سوریه در پی حمله شورشیان کشته شدند

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه اواخر ماه اکتبر با ابراز نگرانی نسبت به نواقص توافقنامه سوچی اعلام کرد که «تروریست ها همچنان با سلاح های سنگین خود» در منطقه حضور دارند.

آگهی

در جریان حمله گروهی از نیروهای جهادی به مواضع نظامیان وابسته به دولت سوریه در نزدیکی استان ادلب، واقع در شمال غرب این کشور ۹ تن کشته شدند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که ادلب، آخرین پایگاه شورشیان در سوریه پیش از این بواسطه طرحی مشترک به ابتکار ترکیه و روسیه از گزند تهاجم نظامی گسترده ارتش سوریه در امان مانده است.

بر اساس این طرح منطقه ای غیرنظامی به وسعت پانزده تا بیست کیلومتر حد فاصل استقرار نیروهای دولتی و شورشیان ایجاد شده تا از درگیری مستقیم میان دو طرف جلوگیری شود.

توافق بر سر عاری سازی این منطقه از سلاح های سنگین و تخلیه کامل نیروهای دو طرف قرار بود اواسط ماه اکتبر اجرایی شود اما برخی نقایص سبب شده است که هنوز امکان اجرای کامل این طرح فراهم نشود. از این رو نیروهای وابسته به دولت بشار اسد و شورشیان جهادی از هفدهم سپتامبر، زمان انعقاد توافق میان روسیه و ترکیه بر سر ایجاد منطقه حائل تاکنون بارها به صورت پراکنده با یکدیگر درگیر شده اند.

بیشتر بخوانید:

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهادی غیر دولتی که مقر آن در لندن است با اعلام خبر حمله اخیر شورشیان به مواضع نیروهای دولتی تاکید کرد که این حمله سحرگاه جمعه در حوالی منطقه حائل و در شمال غرب استان مرکزی حماء در مجاورت ادلب صورت گرفته است.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به کشته شدن ۹ نیروی نظامی وابسته به دولت و جان باختن ۵ عضو گروه مسلح شورشی یادآور شد که نیروهای ارتش سوریه در پاسخ مواضع شورشیان را با رگبار مسلسل گلوله باران کرده اند.

این حمله توسط اعضای چند شاخه نظامی از شورشیان بویژه گروه «تنظيم حراس الدين» صورت گرفته که مرتبط با گروه القاعده است. «تنظيم حراس الدين» از جمله گروه های شورشی فعال در سوریه است که با ابتکار مشترک ترکیه و روسیه برای آتش بس در این منطقه مخالفت کرده بود.

گروه های جهادی بر بیش از هفتاد درصد از اراضی تحت شمول منطقه غیرنظامی استان ادلب تسلط دارند. کنترل اغلب مناطق این استان در دست هیئت تحریر شام است که اعضای آن را پیکارجویان ساخه سابق القاهده در سوریه تشکیل می دهند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه از بروز «درگیری های پراکنده» و نیز «تحریکات» اخیر اعضای گروه تحریر شام در استان ادلب ابراز تاسف کرده است.

این درحالیست که ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه اواخر ماه اکتبر با ابراز نگرانی نسبت به نواقص توافقنامه سوچی اعلام کرد که «تروریست ها همچنان با سلاح های سنگین خود» در منطقه حضور دارند.

جنگ داخلی در سوریه از سال ۲۰۱۱، زمان آغاز این مناقشه تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار کشته و میلیون ها آواره برجای گذاشته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۲۰ طرفدار رژیم سوریه و فرار هزاران نفر از بمباران خان‌شیخون

دو انفجار در ادلب سوریه دست کم ۱۵ کشته بر جای گذاشت

ارتش سوریه نوزده گروگان را از دست داعش نجات داد