توئیتر حساب رهبر جنبش افراط گرای «تحریک لبیک» در پاکستان را مسدود کرد

توئیتر حساب رهبر جنبش افراط گرای «تحریک لبیک» در پاکستان را مسدود کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خادم حسین رضوی رهبر گروه افراطی «تحریک لبیک» در هفته اخیر بارها حملات تندی را چه در سخنرانی ها و چه در حساب توییتری اش علیه مقامات پاکستان و دستگاه قضایی این کشور داشته است. این حملات در پی تبرئه آسیه بی بی زن مسیحی در دادگاه عالی پاکستان صورت گرفت.

آگهی

شرکت توییتر حساب خادم حسین رضوی یکی از رهبران افراط گرای پاکستان را به دلیل توییت های خشونت آمیز او علیه مقامات قضایی، شخص نخست وزیر و نظامیان این کشور به حالت تعلیق درآورد.

خادم حسین رضوی رهبر جنبش «تحریک لبیک» مهم ترین مخالف دولت پاکستان در پرونده آسیه بی بی است. آسیه بی بی زن مسیحی پاکستانی است که دادگاه عالی پاکستان هفته گذشته وی را از اتهام کفرگویی و توهین به پیامبر اسلام تبرئه و حکم اعدام وی را لغو کرد. پرونده وی نزدیک به ۱۰ سال در جریان بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

اتهام آسیه بی‌بی این بوده است که در سال ۲۰۰۹ میلادی در حالی که با زنان مسلمان هم‌روستایی‌اش مشغول کار بوده‌اند بر سر آب نوشیدن از یک لیوان با هم درگیر شده‌اند چرا که زنان مسلمان می گفتند لیوانی که آسیه با آن آب خورده بر اساس شعایر اسلام نجس است.

در این درگیری زنان مسلمان ادعا کرده‌ بودند که آسیه هنگام مشاجره به پیامبر اسلام توهین کرده است. همین موضوع باعث دستگیری او به اتهام کفرگویی شد.

گفته شده است که آسیه بی‌بی بعد از این ماجرا از سوی متهم کنندگان در خانه‌اش کتک زده شده است و مهاجمان او را مجبور کرده اند به ناسزا گویی به پیامبر اسلام اعتراف کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق اسلام‌آباد با اسلامگرایان؛ وکیل آسیه بی‌بی از پاکستان گریخت

ظریف برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده به پاکستان رفت

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند