ظریف برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده به پاکستان رفت

ظریف برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده به پاکستان رفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود تهدیدهای ایران مبنی بر برخورد با گروه‌های مسلح خارج از مرزهای این کشور، ارتش و سپاه پاسداران عملیات عمده‌ای در خاک پاکستان انجام نمی‌دهند.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای پیگیری وضعیت سربازان گروگان گرفته شده ایرانی به پاکستان سفر کرد.

دو هفته پیش، جیش العدل ۱۴ نیروی نظامی و امنیتی ایران را در میرجاوه در نزدیکی مرز با پاکستان ربود. مقام‌های ایرانی می‌گویند گروگان‌ها به پاکستان منتقل و در آنجا مخفی شده اند اما رهبران جیش العدل مدعی هستند گروگان‌ها را در ایران و در مناطق کوهستانی بلوچستان پنهان کرده اند.

تهران بارها از اسلام‌آباد خواسته است تا با فعالیت‌های گروه‌های شبه نظامی عمدتا اسلام‌گرا که از خاک پاکستان برای حمله به اهدافی در این استفاده می‌کنند، برخورد کند. با وجود تهدیدهای ایران مبنی بر برخورد با این گروه‌ها خارج از مرزهای این کشور، ارتش و سپاه پاسداران عملیات عمده‌ای در خاک پاکستان انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرگزاری ایرنا آقای ظریف در زمان ورود به فرودگاه اسلام‌آباد گفت: «مقام های پاکستانی در سفرهای پیشین هیات ایرانی و در تماس‌های تلفنی با اینجانب وعده و تعهد دادند که دولت این کشور همه تلاش ها و اقدامات خود را برای آزادی مرزبانان کشورمان انجام می دهد.»

عبدالرئوف ریگی، رهبر گروه جیش‌النصر در سال ۲۰۱۴ در شهر کویته پاکستان ترور شد. وی برادر عبدالمالک ریگی، بنیانگذار جندالله (جیش‌ العدل فعلی) بود. گروه‌های مخالف محلی ماموران امنیتی ایران را مسئول این ترور معرفی می‌کنند اما تهران چنین ادعایی را رد کرده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنج سرباز ربوده شده میرجاوه آزاد شدند

توئیتر حساب رهبر جنبش افراط گرای «تحریک لبیک» در پاکستان را مسدود کرد

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد