نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات خود علیه داعش را متوقف کردند

نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات خود علیه داعش را متوقف کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش ترکیه در روزهای گذشته مواضع یگان‌های مدافع خلق (YPG) در شمال سوریه و در مرز با ترکیه را بمباران کرده است.

آگهی

نیروهای دموکراتیک سوریه روز چهارشنبه اعلام کردند که به دلیل بمباران مواضع‌شان توسط ترکیه، عملیات علیه داعش را موقتا به حالت تعلیق درمی‌آورند.

این نیروها که غالبا از نیروهای کرد سوری تشکیل شده اند روز چهارشنبه هماهنگی بین بمباران مواضع‌شان از سوی نیروهای نظامی ترکیه و ضد حمله جهادگرایان داعش را محکوم  و اعلام کردند که عملیات علیه داعش را تا زمانی که ترکیه آنها را بمباران می کند به حالت تعلیق درمی‌آورند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از سوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، حمایت می‌شود. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه اعلام کرد داعش، تمام نیروهای دموکراتیک سوریه را از پایگاه‌هایشان در شرق سوریه به بیرون رانده است.

نیروهای نظامی کرد که ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه (FDS) به شمار می روند از نیروهای کرد و عرب سوری تشکیل شده اند. آنها در دهم سپتامبر سال جاری عملیاتی را علیه داعش در شرق سوریه انجام دادند.

از یکشنبه گذشته تاکنون چهار مبارز کرد در گلوله باران ارتش ترکیه که مستقیما از ناحیه مرزی ترکیه شلیک می کردند در منطقه کوبانی و تل‌ابیض کشته شده‌اند.

در شهر قامشلی در مرز با ترکیه، صدها نفر علیه بمباران منطقه از سوی ترکیه دست به اعتراض زدند. معترضان تصاویر عبدالله اوجالان رهبر پ‌کا‌کا را در دست داشتند که از سال ۱۹۹۹ تاکنون زندانی ترکیه است.

واشنگتن که در چارچوب نیروهای ائتلاف بر ضد داعش از نیروهای کرد در شمال سوریه حمایت می کند، می گوید از این موضوع نگران است.

ارتش ترکیه در روزهای گذشته مواضع یگان‌های مدافع خلق (YPG) در شمال سوریه و در مرز با ترکیه را بمباران کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تهدیدها علیه نیروهای کرد را افزایش داده است. ترکیه از نفوذ نیروهای کرد در نزدیکی مرزهایش هراس دارد.

یگان‌های مدافع خلق با اینکه از سوی واشنگتن متحد ترکیه، حمایت می شوند و علیه داعش می جنگند ولی از سوی ترکیه در لیست گروههای «تروریستی» طبقه‌بندی شده اند. ترکیه این گروه را متحد گروه پ‌کا‌کا ارزیابی می‌کند و تفاوتی میان پ‌کا‌کا و یگان‌های مدافع خلق قائل نیست در حالی که برای آمریکا یگان‌های مدافع خلق نیروی متحد ائتلاف علیه داعش به شمار می رود.

از سوی دیگر ترکیه اعلام کرده است که ۲۶۰ هزار نفر از پناهجویان سوری که در ترکیه بوده‌اند به منطقه عملیات سپر فرات بازگشته‌اند. عملیات سپر فرات از سوی نیروهای نظامی ترکیه در منطقه شمال سوریه بین رودخانه فرات در شرق سوریه تا منطقه اعزاز در غرب را در بر می گیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش سوریه نوزده گروگان را از دست داعش نجات داد

داعش نیروهای دموکراتیک سوریه را از دیرالزور بیرون کرد

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند