ترامپ:‌ امیدوارم ایران تماس بگیرد تا به توافقی دست یابیم، شاید هم دست نیابیم

ترامپ:‌ امیدوارم ایران تماس بگیرد تا به توافقی دست یابیم، شاید هم دست نیابیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه گفت امیدوار است که ایران با او تماس بگیرد تا شاید توافق جدیدی صورت بگیرد و شاید هم توافقی صورت نگیرد.

آگهی

دونالد ترامپ گفت امیدوار است که ایرانی‌ها با او تماس بگیرند.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه گفت: «امیدوارم ایران زمانی با ما تماس بگیرد تا شاید توافق جدیدی صورت بگیرد و البته شاید هم توافقی صورت نگیرد.»

ترامپ پیشتر نیز با مضمون مشابهی گفته بود که ایران در حال حاضر «گرفتاری» زیاد دارد اما منتظر است ایران با او تماس بگیرد تا توافق تازه‌‌ای بر سر برنامه هسته‌ای و نقش ایران در منطقه خاورمیانه شکل بگیرد.

ترامپ که بسیار کوتاه درباره ایران صحبت کرد ماجرای موضع‌گیری‌اش درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را تصحیح کرد.

وی که زیر فشار انتقادهای گسترده از موضع‌گیری‌اش در هلسینکی درباره عدم دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکاست، روز سه‌شنبه سخنانش را اصلاح کرد و گفت که منظور او بد بیان شده است.

آقای ترامپ گفت منظور او در کنفرانس مطبوعاتی با ولادیمیر پوتین در هلسینکی این بوده است که دلیلی نمی‌بینید روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت نکرده باشد. در واقع او در هلسینکی گفته بود که دلیلی نمی‌بیند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده باشد.

ترامپ روز سه‌شنبه به روشنی گفت که دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را تایید می‌کند. او همچنین گفته است که کاملا به سرویس‌های امنیتی آمریکا اعتماد دارد و از آنها حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که موضوع دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را می‌پذیرد اما تأکید کرد که اقدامات روسیه در نتیجه انتخابات هیچ تاثیری نداشته است. او تهدید کرد که دولتش با هر گونه دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۸ قاطعانه برخورد خواهد کرد.

ترامپ همچنین اضافه کرد که در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین در نشست هلسینکی درباره سوریه و بلندپروازی های هسته‌ای ایران گفتگو کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش کنگره آمریکا به دیدار ترامپ و پوتین؛ «بزدلانه و شرم‌آور»

کنفرانس خبری ترامپ و پوتین؛ اعلام رضایت دو طرف از نشست هلسینکی

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت