تجمع اعتراضی پس از حادثه اتوبوس در سنندج؛ کسی دستگیر نشده است

تجمع اعتراضی پس از حادثه اتوبوس در سنندج؛ کسی دستگیر نشده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که شهروندان سنندج بارها به عبور و مرور تانکرهای حامل سوخت در سطح شهر اعتراض کرده اند و پیش از این حوادثی از این دست در سطح کوچک‌تر رخ داده است.

آگهی

بامداد روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه پس از تصادف یک دستگاه اتوبوس با یک تانکر حامل سوخت در سنندج و وقوع آتش‌سوزی، حاضران در محل حادثه با پرتاب سنگ اعتراض خود را ابراز کردند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که شهروندان سنندج بارها به عبور و مرور تانکرهای حامل سوخت در سطح شهر اعتراض کرده اند و پیش از این حوادثی از این دست در سطح کوچک‌تر رخ داده است.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان درباره تجمع اعتراضی پس از وقوع حادثه به خبرگزاری ایرنا گفت: «اعتراضات در همان دقایق اولیه توسط خود مردم حاضر در محل سریعا کنترل شد و امدادگران امدادرسانی را به مصدومان ادامه دادند.»

رضا میرزائی معترضین را «جوانانی که با مشاهده حادثه دلخراش احساساتی شده بودند» توصیف کرد.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت کسی در اعتراضات حادثه سنندج دستگیر نشد.

پس از وقوع حادثه، تصاویری از در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که در آن عده‌ای با فریاد به سمت ماموران حاضر در محل آجر پرت می‌کردند.

برخی از معترضان معتقدند تانکر حامل سوخت به سپاه پاسداران تعلق دارد و در حال حمل سوخت قاچاق از کردستان عراق بوده است.

خبرگزاری فارس

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به برخورد تانکر حمل سوخت با اتوبوس مسافربری گفت: «این تانکر متعلق به مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نبوده است و پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این تانکر ترانزیتی بوده است و مبدا حرکت این تانکر از کشور عراق بوده است.»

او تصریح کرد:« محموله تانکر، نفتی بود که از کرکوک عراق به سمت پالایشگاه کرمانشاه در حرکت بود که این حادثه رخ داد.»

از سوی دیگر خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت:« تانکر حمل سوختی که شب گذشته با اتوبوس مسافری برخورد کرد هیچ گونه نفت خامی را از سوی کرکوک حمل نمی‌کرد و متعلق به عملیات سوآپ نفت خام نیست.»

این منبع آگاه مدعی است که :«تانکر حمل سوخت متعلق به یک شرکت خصوصی بوده است که یک فراورده نفتی را به سمت پالایشگاه کرمانشاه منتقل می کرد و این فراورده هیچ ربطی به عملیات سوآپ نفت خام کرکوک به ایران ندارد.»

خبرگزاری فارس

در قالب عملیات سوآپ، نفت خام عراق برای مصرف در پالایشگاه‌های غربی ایران منتقل می‌شود و به ازای آن نفت خام ایران در جنوب کشور تحویل عراقی‌ها میشود. در این فرآیند به جز سوآپ فی یا حق سوآپی که به وزارت نفت ایران پرداخت می‌شود، هزینه‌های عملیاتی انتقال نفت نیز برای دو کشور کاهش می‌یابد.

اخیرا برخی از منابع خبری و حتی وزیر نفت عراق اعلام کرده بودند به دلیل مسائل امنیتی ممکن است دیگر این کار صورت نپذیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست آمریکا از کشورهای جهان برای توقف خرید نفت ایران

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

آمار «دهشتناک» مرگ و میر تصادفات رانندگی در نوروز؛ ایران و اتحادیه اروپا به هم رسیدند