جام جهانی ۲۰۱۸؛ پوشش لحظه به لحظه بازی ایران و پرتغال

دیدار حساس ایران و پرتغال
دیدار حساس ایران و پرتغال
Copyright 
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملی پوشان ایران در حالی به مصاف قهرمان اروپا می روند که برای صعود از گروه خود محکوم به برد هستند در حالیکه رونالدو و یارانش تنها با یک تساوی جواز صعود را دریافت می کنند.

آگهی

مو بر تن انسان سیخ می شود. هیجان انگیزترین مسابقه قرن برای فوتبال ایران که شیرینی آن تنها با پیروزی و صعود چشیدنی است. نگاه همه داخل و خارج نشینان، حتی غیر فوتبالی ها، مادربزرگ ها و پدربزرگ هایی که در این مواقع دست به دعا می شوند، هر ایرانی با هر مسلک و مرام به این بازی دوخته شده است: ایران - پرتغال.

تیم ملی پس از نمایش قابل قبول و تحسین برانگیز مقابل ماتادورها حالا برای صعود تنها یک راه دارد. یوزها برای رستگاری باید جنگ بزرگ را از قهرمان اروپا ببرند.

در آنسو اما کریستیانو رونالدو و یارانش فقط با یک تساوی می توانند جواز صعود را دریافت کنند. فرناندو سانتوس که شاگردانش در بیست و نه بازی قبل تنها یکبار شکست خورده اند هرگز نمی خواهد در این بازی تصور باخت را به ذهن راه دهد. او گفته است پرتغال فقط رونالدو نیست؛ این درحالیست که هر چهار گل پرتغال در دو بازی نخست را ستاره رئال مادرید به ثمر رسانده است.

استفاده از سیستم ۲-۴-۴ خطی، روی آوردن به بازی مستقیم از طریق ارسال های بلند مدافعان، تحرک فوق العاده دو هافبک نفوذی سمت چپ و راست و البته مهارت فوق العاده رونالدو در گلزنی و بهره بردن از ضربات ایستگاهی از ویژگی های تیم پرتغال است.

ضعف دفاعی در جناح چپ و تا حدودی در جمع دو مدافع میانی به همراه شکاف زیادی که میان مدافعان و خط هافبک پرتغال در زمان پرس از جلو حاصل می شود از نکاتی است که ملی پوشان به طور حتم از آن برای نتیجه گرفتن استفاده خواهند کرد.

پوشش لحظه به لحظه دیدار ایران و پرتغال را اینجا دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احتمالات صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مجید جلالی در گفتگو با یورونیوز: ایران با این شیوه از بازی عرصه را بر اسپانیا و پرتغال هم تنگ می کند

با تیم ملی پرتغال در جام جهانی آشنا شوید