جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با تیم‌های رقیب برزیل در گروه E آشنا شوید

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با تیم‌های رقیب برزیل در گروه E آشنا شوید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه (E) مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل برزیل، سوئیس، کاستاریکا و صربستان و همچنین شعارهای تیم‌های ملی این کشورها می‌پردازیم:

آگهی

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز چهاردهم ژوئن در ورزشگاه لوژنیکی مسکو آغاز خواهد شد. ۳۲ کشور شرکت کننده برای سفر و حضور در این مسابقات آماده می‌شوند.

معرفی فهرست بازیکنان تیم‌های ملی، طرح لباس و شعار هر تیم آماده است و بازی‌های تدارکاتی همچنان ادامه دارد. شعارهای رسمی هر کدام از تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت درج بر روی اتوبوس هر تیم در مسابقات جهانی فوتبال نیز آماده شده است. البته این شعار‌ها نه از سوی مسئولان تیم‌ها که از سوی هواداران انتخاب می‌شوند.

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه (E) مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل برزیل، سوئیس، کاستاریکا و صربستان و همچنین شعارهای تیم‌های ملی این کشورها می‌پردازیم:

برزیل: «بیش از ۵ ستاره؛ ۲۰۰ میلیون قلب»

(MAIS QUE 5 ESTRELAS 200 MILHÕES DE CORAÇÕES)

شعار تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

برزیل در این دوره از مسابقات جام جهانی با انگیزه جبران شکست چهار سال پیش در نیمه نهایی و رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۴ راهی روسیه می‌شود.

برزیل در آن سال میزبان مسابقات جام جهانی بود و نه تنها در نیمه نهایی از آلمان شکست سخت و تحقیرآمیزی خورد. بلکه در بازی رده‌بندی نیز مغلوب هلند شد.

با وجود اینکه آدنور لئوناردو باکی، مشهور به «چیچی» از سال ۲۰۱۶ سکان مربیگری تیم ملی برزیل را در دست گرفت اما توانست این تیم قهرمان پنج دوره جام جهانی را دوباره تبدیل به اسطوره شکست ناپذیری کند. برزیل در دور مقدماتی اولین کشوری بود که از آمریکا به جام جهانی صعود کرد.

نیمار، بازیکن مشهور برزیل که در دوره قبل به دلیل مصدومیت در مقابل آلمان به زمین نرفت امسال هم با وجود همراهی با تیم مصدوم است.

البته تیم ملی فوتبال برزیل تنها به نیمار، بازیکن پاریس سن ژرمن و گران‌ترین فوتبالیست جهان وابسته نیست و ستارگان توانمند دیگری نظیر گابریل ژسوس، دانی آلوز و مارسلو را در اختیار دارد. این تیم در شش بازی اخیر خود بدون نیمار به زمین رفته و در تمام بازیهای خود برنده میدان بوده است.

برزیل بیش از این در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰ ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ جام قهرمانی جام جهانی را به خانه برده است و پرافتخارین تیم این مسابقات محسوب می‌شود.

«بیش از ۵ ستاره؛ ۲۰۰ میلیون قلب»، شعار تیم ملی برزیل از خواست آنان برای اضافه کردن به این افتخارات و جبران ناخشنودی هواداران از شکست ۴ سال پیش خبر می‌دهد.

اولین بازی برزیل از گروه E در تاریخ ۱۷ ژوئن در مقابل تیم سوئیس خواهد بود.

سوئیس: «چهار زبان، یک ملت»

(FOUR LANGUAGES, ONE NATION)

شعار تیم ملی فوتبال سوییس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

سوئیس جایگاه شصتم را در رتبه‌بندی جهانی تیم‌های فوتبال دارد، تاکنون سه بار به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه یافته است. بسیاری از بازیکنان این تیم از نسل دوم مهاجران به سوئیس و اکثرشان با اصلیت کشور یوگسلاوی سابق هستند.

ولادیمیر پتکویچ، مربی تیم ملی سوئیس نیز یوگسلاو است و در تیم اف‌کی سارایوو بازی می‌کرده است. او دیدگاه جدیدی را بر تیم فوتبال سوئیس حاکم کرده و به بازیکنان می‌گوید که تیمشان دیگر «سوئیس کوچک» نیست و باید در این دوره از مسابقات، برتر باشند.

با وجود روحیه بالای بازیکنان و کادر فوتبال ملی سوئیس، این تیم در گروه سختی قرار دارد. آنها احتمالا می‌توانند کاستریکا و صربستان را شکست دهند و به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کنند؛ اما در این صورت در مرحله بعد باید مقابل آلمان، قهرمان دور گذشته جام جهانی بازی کنند.

شعار این کشور که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است به چهار زبانی باز می گردد که مردم سوئیس به آن صحبت می‌کنند. آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش زبان مناطق مختلف این کشور است.

تیم ملی فوتبال سوئیس حضور خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را با بازی مقابل برزیل در تاریخ هفدهم ژوئن آغاز خواهد کرد.

آگهی

کاستاریکا: «وقتی همه کشور هم بازی باشند هیچ چیز غیر ممکن نیست»

(THERE IS NO IMPOSSIBLE WHEN A WHOLE COUNTRY PLAYS)

شعار تیم ملی فوتبال کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کاستاریکا در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شگفتی‌آفرین بود. این تیم که قهرمان سه دوره مسابقات «کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب» (کونکاکاف)است، در جام جهانی برزیل توانست از «گروه مرگ» و با پیروزی مقابل تیم‌های ایتالیا، بریتانیا و اروگوئه به مرحله بعد صعود کند.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل با باخت مقابل هلند از صعود به نیمه نهایی بازماند.

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ نیز تیم کاستاریکا توانست ایالات متحده را ۴ بر صفر شکست دهد. و به تیم‌های رقیب خود نشان داد که نباید آنها را دست‌کم گرفت.

مربی تیم ملی فوتبال کاستاریکا، اسکار رایمرز و مهمترین بازیکن این تیم آنتونیو ناواس گامبوا، بازیکن رئال مادرید است.

آگهی

تیم کاستاریکا شگفتی‌آفرینی خود را پیش از این نیز نشان داده است و شعار آنان یعنی «وقتی همه کشور هم بازی باشند هیچ چیز غیر ممکن نیست» را نمی‌توان آرزومندانه و خوشبینانه خواند.

اولین بازی تیم ملی کاستاریکا، هفدهم ژوئن مقابل صربستان خواهد بود.

صربستان: «یک تیم، یک رویا، صربستان»

(Jedan tim, jedan san - Srbija)

شعار تیم ملی فوتبال صربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی فوتبال صربستان، مشهور به «عقاب‌ها» و وارثان تیم یوگسلاوی سابق همواره در تلاش است تا راه فوتبال این کشور را که در پی یک دهه تنش و درگیری در سال ۱۹۹۳ با فروپاشی از نقشه فوتبال جهان محو شد زنده کند.

تیم فوتبال یوگسلاوی دو بار توانسته بود به نیمه نهایی جام جهانی راه یابد و همچنین دو بار قهرمانی جام ملت‌های اروپا را در پرونده داشت.

آگهی

صربستان در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ با مونته نگرو ادغام شده بود.

جام جهانی روسیه دومین حضور مستقل صربستان در مسابقات جام جهانی است. این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در گروهی دشوار با آلمان، غنا و استرالیا قرار دارد.

نمانیا ماتیچ، بازیکن منچستر یونایتد مشهورترین فوتبالیست تیم ملی صربستان و ملادم کرستاجی، بازیکن سابق فوتبال این کشور و مربی این تیم است.

اولین بازی تیم ملی فوتبال صربستان هفدهم ژوئن مقابل کاستاریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با چهار تیم گروه C آشنا شوید

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد

زنان سوئیسی برنده پرونده مهم تغییرات آب و هوایی در دادگاه حقوق بشر اروپا شدند