جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با چهار تیم گروه C آشنا شوید

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با چهار تیم گروه C آشنا شوید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه (C) مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل فرانسه، دانمارک، پرو و استرالیا و همچنین شعارهای تیم‌های ملی این کشورها می‌پردازیم:

آگهی

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز چهاردهم ژوئن در ورزشگاه لوژنیکی مسکو آغاز خواهد شد. ۳۲ کشور شرکت کننده برای سفر و حضور در این مسابقات آماده می‌شوند.

معرفی فهرست بازیکنان تیم‌های ملی، طرح لباس و شعار هر تیم آماده است و بازی‌های تدارکاتی همچنان ادامه دارد. شعارهای رسمی هر کدام از تیم‌های راه یافته جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت درج بر روی اتوبوس هر تیم در مسابقات جهانی فوتبال نیز آماده شده است. البته این شعار‌ها نه از سوی مسئولان تیم‌ها که از سوی هواداران انتخاب می‌شوند.

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه (C) مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل فرانسه، دانمارک، پرو و استرالیا و همچنین شعارهای تیم‌های ملی این کشورها می‌پردازیم:

فرانسه: «قدرت شما، اشتیاق ما! به پیش آبی‌ها»

(VOTRE FORCE, NOTRE PASSION. ALLEZ LES BLEUS)

شعار تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

فرانسه با وجود از دست دادن برخی از بازیکنان کلیدی خود، به‌عنوان تیم مدعی قهرمانی راهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد شد.

دیدیه دشان، مربی تیم ملی فوتبال این کشور که در جام جهانی ۱۹۹۸ کاپیتان فرانسه بود، به تیمش توصیه کرده است که در این دوره از رقابت‌ها با رویکردی رو به جلو و جاه طلبانه بازی کنند.

این مربی ۵۰ ساله گفته است: «نه کنترلی هست و نه محاسبه‌ای. هر کدام از ما نه تنها جداگانه بلکه به‌عنوان یک تیم باید کارمان را به بهترین وجه انجام دهیم.»

فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ تیمی دفاعی و البته شکست ناپذیر داشت و اکنون بیست سال پس از میزبانی با داشتن استعدادهای درخشان در خط حمله‌ شاید با آرایشی کاملا متفاوت به زمین رقابت‌های جام جهانی فوتبال روسیه برود.

این تیم آنچنان به قدرت خط حمله «آتشین» خود اعتماد دارد که دیدیه دشان بازیکنانی بزرگی چون کریم بنزما را در فهرست تیم ملی فرانسه قرار نداد.

این بازیکن رئال مادرید از زمان مطرح شدن رسوایی جنسی سال ۲۰۱۵ به تیم ملی فرانسه دعوت نشده است.

فرانسه با هم گروه شدن با تیم‌های پرو، دانمارک و استرالیا شانس بالایی برای صعود از گروه C دارد اما پس از صعود، احتمالا با یکی از تیم های اسپانیا و یا پرتغال از گروه B روبرو خواهد شد.

شعار «قدرت شما، اشتیاق ما! به پیش آبی‌ها» غیر کلیشه‌ای و روحیه بخش است و به زبان فرانسه آهنگ زیباتری نسبت به انگلیسی دارد.

فرانسه در تاریخ ۱۶ ژوئن در اولین دیدار در مقابل استرالیا بازی خواهد کرد.

استرالیا: «تیم ملی سبز و طلایی استرالیا! شجاع باش! جسور باش!»

(BE BRAVE, BE BOLD, SOCCEROOS IN GREEN AND GOLD)

شعار تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی فوتبال استرالیا که در مقدماتی نتوانست از سد حریفان آسیایی بگذرد، پس از بازی پلی‌آف مقابل هندوراس از آمریکای مرکزی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد.

بهترین عملکرد بازیکنان تیم ملی این کشور در ۱۶ سال گذشته، در سال ۲۰۰۶ بود زمانی که بازیکنان استرالیایی ملقب به «نسل طلایی» در لیگ‌های مطرح اروپایی بازی می‌کردند.

استرالیا سعی در احیای افتخارات گذشته و پرورش بازیکنانی چون «تیم کیهیل» پر افتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال استرالیا و دارای ۱۰۰ گل ملی را دارد.

اولین دیدار استرالیا روز شانزدهم ژوئن در برابر فرانسه است.

آگهی

پرو: «ما برگشتیم؛ ۳۰ میلیون پرویی به اینجا آمدند»

(¡ESTAMOS DE VUELTA! ACÁ VIAJAN MÁS DE 30 MILLONES DE PERUANOS)

شعار تیم ملی فوتبال پرو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

اولین حضور تیم ملی فوتبال پرو در مسابقات جام جهانی، به رقابت‌های سال ۱۹۸۲ باز می‌گردد. این تیم در بازی پلی آف با حضور ۴۰ هزار تماشاچی با نیوزلند بازی کرد و موفق به صعود به جام جهانی شد.

شادی مردم پرو پس از آن مسابقه بی سابقه و قسمتی از خاطرات آنان است. آتش بازی تا پس ازنیمه شب در برابر هتل بازیکنان تیم نیوزلند ادامه داشته و روز پس از این بازی به عنوان روز ملی تعطیل رسمی اعلام شد.

فدراسیون فوتبال پرو برای تیم فرانسه و حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ ویدئویی آماده کرده است تا به رقبای خود در گروه C به خصوص فرانسه یادآوری کند که با چه تیمی روبرو هستند.

شعار تیم پرو برای جام جهانی اشتیاق‌آور و در پی تقویت روحیه جمعی است این شعارمی‌گوید که تیم ملی فوتبال پرو نماینده ۳۰ میلیون شهروند این کشور است.

آگهی

پرو بازی اول خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در مقابل دانمارک و در تاریخ ۱۶ ژوئن انجام خواهد داد.

دانمارک: «با یکدیگر تاریخ می‌سازیم»

(SAMMEN SKABER VI HISTORIE)

شعار تیم ملی فوتبال دانمارک در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

دانمارک را نباید در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دست‌کم گرفت؛ زیرا این تیم پیش از این نیز دیگران را شگفت‌زده کرده است. تیم ملی فوتبال این کشور که رتبه‌بندی جهانی در جایگاه دوازدهم قرار دارد، در سال ۱۹۹۲ تنها یک هفته قبل از آغاز مسابقات قهرمانی اروپا به دلیل کنار رفتن یوگوسلاوی به دلیل جنگ داخلی، مجوز حضور در این رقابت‌های را پیدا کرد و با این وجود توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

دانمارک دراین دوره از مسابقات جام جهانی با برد ۵ بر ۱ مقابل جمهوری ایرلند به جام جهانی روسیه صعود کرد.

دلیل دیگر این موضوع حضور کریستین اریکسن، بازیگر ۲۵ ساله در تیم ملی دانمارک است. این بازیکن خوش تکنیک در لیگ برتر جزیره برای تیم تاتنهام توپ می‌زند و علاوه بر این به ثمر رساندن ۱۱ گل در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را پرونده دارد.

آگهی

جام جهانی روسیه پنجمین حضور دانمارک در این رقابت‌های جهانی فوتبال محسوب می‌شود که در ۲ دوره قبل در سه دوره توانست از گروه خود صعود کند. تیم ملی فوتبال دانمارک در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به یک چهارم نهایی رسید.

در این رقابت‌ها کاسپر اشمایکل، پسر دروازه‌بان افسانه‌ای و تاریخ‌ساز منچستر یونایتد، پیتر اشمایکل در دروازه تیم ملی دانمارک می‌ایستد. اشمایکل جوان نیز مانند پدرش دروازه‌بان مطرحی است. این دروازه‌بان تیم لستر سیتی اولین قهرمانی این تیم در لیگ برتر جزیره را در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ تجربه کرده است.

شعار تیم ملی فوتبال دانمارک را شاید خوش‌بینانه ببینید اما با سابقه این تیم در شگفتی آفرینی و شانس بالا برای صعود از گروه C شاید چندان غیرواقعی به نظر نرسد.

دانمارک شانزدهم ژوئن در اولین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی در مقابل پرو بازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با تیم‌های رقیب آرژانتین در گروه D آشنا شوید

رواج نبش قبر اجساد مومیایی در پرو؛ اعتقاد به فرازمینی بودن اجداد بشر ریشه در چه دارد؟

بحران سیاسی در پرو؛ در پی یورش پلیس به خانه رئیس‌ جمهور شش وزیر استعفا کردند