پست اینستاگرامی توهین آمیز یائیر نتانیاهو علیه ترکیه جنجالی شد

پست اینستاگرامی توهین آمیز یائیر نتانیاهو علیه ترکیه جنجالی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نخستین بار نیست که عملکرد یائیر نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز می‌شود.

آگهی

یائیر نتانیاهو، فرزند بنیامین نتانیاهو با انتشار یک پست اهانت آمیز علیه ترکیه در صفحه اینستاگرام خود، واکنش تند کاربران ترک و عرب زبان فضای مجازی را برانگیخت. 

در این پست روی پرچم ترکیه عبارت FUCK TURKEY نوشته شده است. با وجود گزارش رسانه‌های اسرائیلی از این جنجال، حساب اینستاگرامی یائیر نتانیاهو از چند ساعت پیش در دسترس نیست.

پس از کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در مرز میان غزه و اسرائیل، ترکیه  از سفیر اسرائیل خواست تا این کشور را ترک کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اسرائیل را به ژنوسید (نسل کشی) و جامعه بین‌الملل را به سکوت درباره دیکتاتوری تل‌آویو محکوم کرد. 

بنیامین نتانیاهو هم با تکرار سخن خود علیه اردوغان که او «اجازه ندارد درس اخلاق بدهد»  گفته است که رئیس جمهوری ترکیه «بدون شک تروریسم و کشتار را می‌فهمد.» 

این نخستین بار نیست که عملکرد یائیر نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز می‌شود. پسر نخست وزیر اسرائیل در سپتامبر سال ۲۰۱۷ هم با انتشار یک کاریکاتور علیه ایهود باراک، نخست وزیر اسبق اسرائیل، انتقاد سیاستمداران اسرائیلی و تشویق یک گروه نئونازی آلمانی را برانگیخته بود. در آن کاریکاتور، جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی یهودی تبار، به عنوان عامل پیشت پرده اهدای پول به باراک معرفی شده بود. شکل و شمایل این کاریکاتور و منطق حاکم بر آن شبیه طرح‌های یهودستیزانه اروپایی بود.

روابط تل آویو و آنکارا در سال ۲۰۱۰ و در پی حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه ماوی مرمره به شدت تیره شده بود. این دو کشور در دو سال گذشته سعی کرده بودند روابط خود را ترمیم کنند.

جورج سوروس، پشت سر دایناسور عامل اصلی رساندن پول به ایهود باراک و همراهان سیاسی معرفی شده است
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گردهمایی انتخاباتی اردوغان به جای غرب اروپا در بوسنی و هرزگوین برگزار می شود

آزادی سه تن از فعالان بازداشت شدۀ قایق حامل کمک برای غزه

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم