آزادی سه تن از فعالان بازداشت شدۀ قایق حامل کمک برای غزه

آزادی سه تن از فعالان بازداشت شدۀ قایق حامل کمک برای غزه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فعالان طرفدار حقوق فلسطینیان که در قایق سوئدی ماریان بودند روز دوشنبه توسط نیروی دریایی اسرائیل به بندر اشدود و از آنجا به زندان گیوون در شهر رام

آگهی

فعالان طرفدار حقوق فلسطینیان که در قایق سوئدی ماریان بودند روز دوشنبه توسط نیروی دریایی اسرائیل به بندر اشدود و از آنجا به زندان گیوون در شهر رام الله منتقل شدند.

اطلاع دقیقی از شمار فعالان در بازداشت در دست نیست اما سه تن از آنها صبح روز سه شنبه آزاد شدند.

این سه نفر یک شهروند اسپانیا به نام آنا میراندا، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری سابق تونس و باسل غطاس، نماینده عرب در مجلس سنای اسرائیل بودند. آنا میراندا و منصف المرزوقی بلافاصله پس از آزادی به فرودگاه تل آویو منتقل و از این کشور اخراج شدند.

لوییز کاربایو خبرنگار یورونیوز در بندر اشدود می گوید: «پس از متوقف کردن سومین قایق حامل کمکهای بشردوستانه عازم غزه، اسرائیل از حداکثر اختیاراتش استفاده می کند تا از وقوع هرگونه حادثه دیپلماتیک جلوگیری کند. دولت بنیامین نتانیاهو می خواهد به هر قیمتی از قرار گرفتن در معرض رسانه ها جلوگیری کند زیرا این کار آثار منفی برای این کشور به همراه خواهد داشت مانند آنچه در زمان توقیف کشتی ماوی مرمره در سال ۲۰۱۰ میلادی روی داد. تل آویو می گوید که این کشور همچنان به محاصره دریایی غزه ادامه خواهد داد.»

این قایق حامل کمکهای بشردوستانه، روز جمعه از جزیره کرت یونان عازم غزه شده بود و برنامه ریزان این سفر اعلام کرده بودند همه تدابیر لازم را اتخاذ کرده اند تا از وقوع هر نوع اتفاق برای قایق و سرنشینانش مانند آنچه در سال ۲۰۱۰ میلادی برای کشتی ماوی مرمره روی داد، جلوگیری شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پست اینستاگرامی توهین آمیز یائیر نتانیاهو علیه ترکیه جنجالی شد

اسرائیل کشتی حامل کمکهای بشردوستانه به نوارغزه را متوقف کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند