اردوغان: حمله با خودرو در آلمان در فرانسه تکرار خواهد شد

Tayyip Erdogan
Tayyip Erdogan Copyright Murat Cetinmuhurdar/Presidential Palace/REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ترکیه همچنین از فرانسه به علت توافق با «نیروهای دمکراتیک سوریه» و تصمیم به اعزام نیرو به شهر منبج سوریه انتقاد کرد.

آگهی

در پی حملۀ یک خودرو به عابران در شهر مونستر آلمان که حدود ۲۰ زخمی و دو کشته برجای گذاشت، رئیس جمهوری ترکیه به دیگر کشورهای غربی هشدار داد.

رجب طیب اردوغان روز شنبه و ساعاتی پس از وقوع این حمله، در جمع هوادارانش در شهر دنیزلی ترکیه گفت: «نمی‌توانید چیزی را که روی داده توضیح بدهید. نمی‌توانید از بار سنگین ترورها رهایی یابید. دیدید که تروریستها در آلمان چه کردند؟ چنین اتفاقی در فرانسه نیز روی خواهد داد. هرچه غرب بیشتر تروریست‌ها را تغذیه کند، بیشتر در آن غرق خواهد شد.»

این سخنان آقای اردوغان در حالی بیان شده است که بنا بر اعلام پلیس آلمان هیچ نشانی مبنی بر تروریستی بودن حملۀ شهر مونستر یافت نشده و بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، مهاجم شهروند آلمان و دارای سابقۀ مشکلات روانی بوده است.

به نظر می‌رسد که این سخنان رجب طیب اردوغان در واکنش به دیدار رئیس جمهوری فرانسه با شماری از نمایندگان گروه‌های کرد سوریه بیان شده است.

امانوئل ماکرون در ماه مارس در پاریس با شماری از نمایندگان گروه‌های کرد از جمله نمایندگان یگان‌های مدافع خلق «ی پ گ» که ترکیه آنها را تروریست و مرتبط با «پ ک ک» می‌خواند، دیدار کرد.

پس از این دیدار دفتر رئیس جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای ماکرون «به کشته شدگان "نیروهای دموکراتیک سوریه" و نقش تعیین کنندۀ این گروه در نبرد با داعش ادای احترام کرده است.»

آقای ماکرون همچنین پیشنهاد داده بود که آماده است با همکاری جامعۀ بین‌الملل فرصت گفتگو میان دولت ترکیه و گروههای کرد سوری را فراهم کند. این پیشنهاد توسط رجب طیب اردوغان رد شد.

رئیس جمهوری ترکیه یک بار دیگر در سخنان روز شنبه، از فرانسه به علت توافق با «نیروهای دمکراتیک سوریه» و تصمیم به اعزام نیرو به شهر منبج سوریه انتقاد کرد و گفت که پاریس از تروریسم حمایت می‌کند و میزبان تروریست‌ها در کاخ الیزه است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم ۷ زخمی در پی حمله با تاکسی به سمت عابران در مسکو

حمله با خودرو در شهر مونستر آلمان؛ دست‌کم ۲۰ زخمی و ۲ کشته

ماکرون و ترامپ دلیلی برای ترک فوری خاک سوریه نمی‌بینند