تنیس؛ جام قهرمانی ایندین ولز در دستان دل پوترو

 تنیس؛ جام قهرمانی ایندین ولز در دستان دل پوترو
Copyright 
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنیس باز آرژانتینی که طی سالهای اخیر به دلیل جراحی های متعدد بر روی مچ دست در آستانه کنار گذاشتن مسابقات حرفه ای بود با متوقف کردن مرد شماره یک تنیس جهان برای نخستین بار پیروزی یک تورنمنت مسترز هزار امتیازی را تجربه کرد.

آگهی

خوان مارتین دل پوترو روز یکشنبه در دیدار نهایی رقابت های تنیس مسترز ایندین ولز موسوم به تورنمنت «بی ان پی پاریبا» با غلبه بر راجر فدرر سوئیسی فاتح این مسابقات شد.

تنیس باز بیست و نه ساله آرژانتینی پس از پایان دادن به روند شکست ناپذیری و کسب پیروزی های متوالی حریف نامدار خود از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: «کسب این عنوان و پیروزی مقابل راجر فدرر در یک مسابقه بزرگ باور نکردنی است. برای آنکه از پس این همه دیدار سخت برآیید بایست به اندازه کافی قوی باشید. برای قرار گرفتن مقابل راجر بایست یک بازیکن کامل و تمام عیار بود.»

فاتح «یو. اس. اوپن» در سال ۲۰۰۹ روز یکشنبه برای برتری در فینال مقابل مرد شماره یک جهان بهترین بازی خود را ارائه داد و موفق شد در سه ست، ۲ بر ۱ قهرمان پنجگانه این تورنمنت را شکست دهد. 

در بخش زنان نیز نائومی اوزاکا، تنیس باز بیست ساله ژاپنی با غلبه بر داریا کاساتکینای روس، نخستین عنوان بزرگ در رقابت های WTA را دشت کرد.

تنیس باز آرژانتینی که طی سالهای اخیر به دلیل جراحی های متعدد بر روی مچ دست در آستانه کنار گذاشتن مسابقات حرفه ای بود با متوقف کردن مرد شماره یک تنیس جهان برای نخستین بار پیروزی در یک تورنمنت مسترز هزار امتیازی را تجربه کرد.

او پس از فتح بیست و دومین عنوان قهرمانی در مسابقات حرفه ای تنیس اینگونه از اشتیاق خود برای بازگشت به کشورش و گرفتن جشن پیروزی سخن گفت: «من عاشق کشورم هستم و شهر زادگاهم را بسیار دوست دارم. پس از میامی، این شانس را خواهم داشت تا برای جشن گرفتن به خانه بازگردم و شور و شوق کسب این موفقیت را با مردم کشورم تقسیم کنم.»

دل پوترو که پیش از این در رتبه هشتم رده بندی جهانی قرار داشت با قهرمانی در مسترز ایندین ولز دو پله دراین رده بندی صعود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنیس؛ «پادشاه نادال» باردیگر در مونت کارلو تاجگذاری کرد

تنیس؛ میلوش رائونیچ به نیمه نهایی تورنمنت ایندین ولز راه یافت

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد