کشته شدن ۳ عضو سپاه پاسداران در درگیری با یک گروه مرتبط با داعش در غرب ایران

عبدالرضا رحمانی فضلی
عبدالرضا رحمانی فضلی Copyright ایسنا
Copyright ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عملیات قرارگاه نجف اشرف علیه این گروه در منطقه «بمو» انجام شده است و تروریستها قصد داشتند حملاتی را در شهرهای مرزی و مرکزی به اجرا بگذارند.

آگهی

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در جریان درگیری‌هایی که روز شنبه میان نیروهای این نهاد و گروهی تروریستی مرتبط با داعش روی داده است، سه تن از اعضای سپاه کشته و ۱۶ نفر از مظنونان عضو داعش دستگیر شده‌اند.

این درگیری بامداد شنبه و پس از آن به وقوع پیوست که این گروه ۲۱ نفره که از غرب کشور وارد خاک ایران شده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند.

بنا بر اعلام سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، «عملیات قرارگاه نجف اشرف علیه تیم تروریستی وابسته به داعش» در منطقه «بمو» انجام شده است و «تروریستها قصد داشتند حملاتی را در شهرهای مرزی و مرکزی به اجرا بگذارند».

بنا بر گزارش ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران نیز روز یکشنبه در شرح این عملیات اعلام کرد: «مرتب گزارشهایی در مورد ورود تیم‌های عملیاتی به کشور داشتیم که با اشراف نیروهای اطلاعاتی و نظامی توانسته‌ایم به موقع و سریع با آنها برخورد کنیم. دیروز نیروهای سپاه با همکاری وزارت اطلاعات یک تیم عملیاتی را شناسایی کرده بودند و این تیم در کمین نیروهای سپاه قرار گرفت... ۱۶ نفر از این نیروها در درگیری مجبور به تسلیم شدند یک نفر از آنها به هلاکت رسید و سه نفر از نیروهای ما از جمله یک پاسدار و دو بسیجی به شهادت رسیدند... نیروهای ما در تعقیب چهار نفر از افراد این تیم عملیاتی هستند و امیدواریم با آنها برخورد مناسبی داشته باشند.»

پیش از این در ماه ژوئن دو حملۀ تروریستی در تهران و در محل مجلس شورای اسلامی و همچنین آرامگاه روح الله خمینی، رهبر انقلاب ایران روی داد که در مجموع ۱۷ کشته و شماری زخمی بر جای گذاشت. داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

از زمان وقوع این دو حمله، بر تلاش نیروهای امنیتی ایران برای شناسایی و دستگیری ستیزه جویان عضو گروههای تروریستی افزوده شده است و بر این اساس مقامات این کشور تا کنون دهها تن را به ظن همکاری با داعش در مناطق مختلف کشور دستگیر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: آنچه در حملات تهران گذشت

ضرورت توسعه اقتصادی و اجتماعی برای تامین امنیت نقاط مرزی

وزیر کشور ایران هنگام شرح عملیات مشترک روز شنبۀ سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، با اشاره به پنجمین جلسۀ مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب ایران گفت: «در مناطق مرزی با دو مساله ضعف توسعه تاریخی و اهمیت توجه به امنیت مواجه هستیم که لازم است به این دو مقوله توجه خاصی شود.»

او افزود: «در دورۀ جدید، بحث توسعه را از حوزه امنیتی به حوزه اقتصادی و توسعه‌ای با رویکرد تقویت این مسئله انتقال داده‌ایم زیرا باید همه جوانب سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امر توسعه دیده شود... در این جلسه مقرر شد استان‌هایی که شامل این حوزه می‌شوند از جمله استان کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان طرح و سند توسعه استانی داشته باشند که در قالب آن سندِ توسعه، هم همکاری و همگرایی میان دستگاه‌ها باشد و هم اولویت بندی در انجام برنامه‌ها باشد و هم توجه بیشتری در سطح ملی به این استانها صورت بگیرد.»

بیشتر بخوانید: 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«داعش خطرناک ترین تهدید علیه جامعه جهانی در سال ۲۰۱۸ است»

خطر داعش برای ایران چقدر جدی است؟

«مقام آگاه ایران» ادعای «هشدار مخفیانه آمریکا به تهران پیش از حمله داعش » در کرمان را رد کرد