پلیس ایران؛ زنان بدحجاب از این پس بازداشت نمی‎شوند

پلیس ایران؛ زنان بدحجاب از این پس بازداشت نمی‎شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از این پس برای بانوان بد حجاب در ایران پرونده قضایی تشکیل نمی شود؛ درس اخلاق در کلاس‌های ارشاد تبیین می شود

آگهی

فرمانده پلیس تهران به‌ تازگی از تغییر رفتار نیروی انتظامی با بانوان بد حجاب و عدم تشکیل پرونده قضایی برای آنها خبر داد.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در مراسم اختتامیه جشنواره عکس «تهران شهر امن» گفت از این پس بدحجاب‌ها در کلاسهای آموزشی شرکت خواهند کرد و «آموزش‌های لازم» را خواهند دید.

به گزارش خبرگزای تسنیم، فرمانده پلیس تهران با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی جهت بالا بردن امنیت تاکید کرد که پلیس به دنبال فعالیت‌های اجتماعی برای اصلاح رفتار شهروندان است.

وی همچنین تغییر روش برخورد نیروی انتظامی را در رویارویی با تخلفات در سطح پایین یک گام موثر در ایجاد صلح و سازش پایدار دانست. او در این باره گفت: «وقتی یک پرونده به دادگاه ارجاع می‌شود در دادگاه، یکی محکوم می‌شود ولی ما صلح و سازش را بین طرفین برقرار می‌کنیم و قطعا این صلح و سازش پایدارتر از آن یکی است....کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و غفلت‌هایی در این حوزه داشته‌اند دیگر به بازداشتگاه‌ها نمی‌روند، پرونده برایشان تشکیل نمی‌شود و آنها را به دادگاه نمی‌فرستیم بلکه جلسات آموزشی برای اصلاح رفتارشان برگزار می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

معاون رئیس جمهور ایران: گشت ارشاد نتیجه نداشت

به گفته حسین رحیمی، اکنون بیش از ۱۰۰ مرکز مشاوره پلیس در تهران فعال هستند که توانسته اند در نه ماه نخست سال جاری بیش از ۶۲ هزار پرونده را به صلح و سازش منجر کنند و اجازه ندهند این پرونده‌ها به دادگاه ارسال شود.

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری در امور زنان، پیش تر در تیرماه سال جاری و در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا هشدار داده بود که «برخورد گشت ارشادی» با بد حجابی موثر نبوده و این قانون نیازمند بازنگری جدی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خشونت پلیس علیه دختری جوان؛ وزیر کشور ایران: بررسی می‌کنیم

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد