خروج بیش از چهارصد تن از نیروهای ویژه آمریکا از رقه

کلنل رایان دیلان سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش
کلنل رایان دیلان سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از چهارصد سرباز آمریکایی از مجموع نیروهای ویژه ای که به نیروهای کرد برای جنگ با داعش کمک می کردند، از رقه خارج خواهند شد.

این اقدام پس از پیروزی شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا بر گروه دولت اسلامی و بازپس گیری شهر رقه صورت می گیرد. ایالات متحده از اواخر سال ۲۰۱۴ با اعزام شماری از نظامیان خود به شمال سوریه و به‌ویژه مناطق کردنشین این کشور، حمایت از شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» را آغاز کرد. 

شهر رقه واقع در شمال سوریه در تاریخ هفدهم اکتبر سال جاری پس از ماهها درگیری توسط رزمندگان کرد و عرب متشکل در  «نیروهای دموکراتیک سوریه» فتح شد.

کاخ سفید اخیراً اعلام کرده بود درباره حمایت نظامی متحدان خود در سوریه بازنگری می کند.

کلنل رایان دیلان، سخنگوی ائتلاف علیه جهادی ها با اعلام این خبر در یک توییت  تاکید کرد که نیروهای باقیمانده در این منطقه، جهت مقابله با بازمانده های داعش و جلوگیری از هجوم مجدد آنها به همکاری خود با متحدان محلی ادامه می دهند.

این درحالی است که ترکیه با نارضایتی به حمایت آمریکا از نیروهای کرد سوریه نگاه می کند و نگران قدرت گرفتن کردهای مقیم شمال سوریه است. آنکارا رزمندگان غیرنظامی کرد را تروریست می داند و نگران استقلال طلبی آنهاست.

بیشتر بخوانید: ترکیه: ترامپ با توقف ارسال سلاح برای کردهای سوریه موافقت کرد

یگان های مدافع خلق کرد که هسته اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه به شمار می آیند در کنار حمایت آمریکا، در مبارزه با داعش از مصونیت برخوردار بودند اما پس از خروج نیروهای آمریکایی از منطقه معلوم نیست که همچنان از این امنیت بهره برند. برخی ناظران معتقدند این احتمال وجود دارد که خلاء موجود در صورت ورود ترکیه یا متحدان دمشق به «روژآوا» با جنگی دیگر پر شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عفو بین‌الملل: ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی چند ماه ۱۶۰۰ غیرنظامی را در رقه کشت

جشن و پایکوبی در شهر رقه آزاد شده

حمله به نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور