عربستان: تروریستها را از روی زمین محو می کنیم

محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان
محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

**- اجلاس «ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم» با شرکت ۴۱ کشور عضو در ریاض برگزار شد.

  • ایران، سوریه و عراق در این ائتلاف حضور ندارند.
  • «ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم» در سال ۲۰۱۵ میلادی زیر نظر محمد بن سلمان شکل گرفت.**

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می گوید کشورش تا زمان «محو تروریستها» از روی زمین به تعقیب آنها ادامه خواهد داد.

فرزند پادشاه عربستان روز یکشنبه این مطلب را در اجلاس مقامات بیش از ۴۰ کشور اسلامی که برای «مبارزه با تروریسم» تشکیل شده بود، مطرح کرد. این اجلاس با مشارکت وزرای دفاع و دیگر مقامات ارشد این کشورها برگزار شد. ولیعهد عربستان در سخنان خود ضمن اشاره به حمله اخیر به مسجد الروضه در منطقه سینای مصر اظهار داشت: «بزرگترین تهدید تروریسم و افراط گرایی تنها کشتار بیگناهان و ترویج نفرت نیست بلکه وارد کردن خدشه به وجهه دین ما و تحریف عقایدمان است.»

«ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم» در سال ۲۰۱۵ میلادی زیر نظر محمد بن سلمان شکل گرفت و ۴۱ کشور اسلامی عضو آن هستند. فرزند پادشاه عربستان علاوه بر ولایت عهدی، سمت وزارت دفاع عربستان را نیز بر عهده دارد.

در این ائتلاف کشورهای اسلامی ایران، سوریه و عراق حضور ندارند.

اجلاس وزرای دفاع بیش از ۴۰ کشور اسلامی در ریاض در حالی برگزار شد که سازمان دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه گذشته قانون جدید مبارزه با تروریسم در عربستان را محکوم کرده بود.

بنا به اعلام این سازمان قانون جدید به مقامات عربستان اجازه می دهد با تکیه بر مفاد آن به سرکوب مخالفت های صلح آمیز بپردازد.

قانون جدید مبارزه با تروریسم در عربستان از ماه نوامبر امسال به اجرا در آمده است. براساس قانون جدید مجازات توهین به پادشاه و ولیعهد عربستان تا ۱۰ سال حبس خواهد بود. در این قانون همچنین برای فعالیت های «تروریستی» مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

سازمان ملل متحد ماه مه (اردیبهشت ماه) گذشته از عربستان خواسته بود به طور فوری در تعریف خود از «تروریسم» تجدید نظر کند. به گفته این سازمان قانون مبارزه با تروریسم در عربستان علیه افرادی که به شکل صلح آمیز از حق آزادی بیان خود بهره می برند، مورد استفاده قرار می گیرد.    

بیشتر بخوانید: 

انتقاد «دیدبان حقوق بشر» به قوانین ضدتروریستی عربستان

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش ان بی سی از موج تغییرات بی سابقه در عربستان سعودی

واکنش تهران به سخنان ولیعهد عربستان دربارۀ رهبر ایران

انتقاد «دیدبان حقوق بشر» به قوانین ضدتروریستی عربستان