روایت یک مجروح در لاس وگاس: دو ناشناس جانم را نجات دادند

روایت یک مجروح در لاس وگاس: دو ناشناس جانم را نجات دادند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا در لاس وگاس دست کم ۵۹ کشته و بیش از ۵۰۰ مجروح برجای گذاشت.

قربانیان این حمله تروریستی، شرکت کنندگان در یک کنسرت موسیقی کانتری بودند که زیر رگبار گلوله یک فرد ۶۴ ساله آمریکایی تبار قرار گرفتند.

Stephen Paddock: What we know about the #LasVegas shooter https://t.co/0e1H4sj0m5pic.twitter.com/481D0BAs7v

— dwnews (@dwnews) October 3, 2017

توماس گاندرسون، ۲۸ ساله یکی از مجروحین که هنوز ازاین حادثه شوک زده است لحظه وقوع تیراندازی را اینگونه شرح می دهد: «ابتدا فکر می کردم صدای ترقه است. همه واقعا این احساس را داشتند. گمان می کردیم فردی قصد شوخی با جمعیت را دارد. به اطراف نگاه کردم و نوری چشمک زن را از طبقه بیستم ساختمان روبرو دیدم که همراه با شلیک سلاح بود. اینجا دیگرمتوجه شدم که یک تیراندازی واقعی است. شلیک از هتل روبرو صورت می گرفت و درست در همین لحظه گلوله به پای من اصابت کرد.

جانم را به واقع مدیون دو دختری هستم که هرگز نفهمیدم چه کسانی بودند. آنها من را به سوی خود کشیدند و با کمربند بالای محل اصابت گلوله بر روی پایم را بستند سپس از دو تن از پسرها خواستند من را به بیرون از محل حمل کنند. در نهایت آنها ما را به پشت دو کامیونی که در محل وجود داشت قرار دادند. من در آنجا به روی فرد دیگری افتاده بودم که هرگز تصور نمی کردم جان سالم به در ببرم.»

حمله مرگبار یکشنبه شب در لاس وگاس بار دیگر بحث جنجالی آزادی خرید و حمل سلاح در آمریکا را داغ کرده است. جدا از کشف ۲۳ قبضه سلاح با کالیبرهای مختلف و تفنگ های تهاجمی در اتاق محل اقامت استیون پَداک در هتل “مندلی بی“، پلیس آمریکا ۱۸ قبضه سلاح گرم دیگر به همراه مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره در منزل او پیدا کرده است.

The Las Vegas shooter had brought “in excess of 10” suitcases to his room over several days, police said https://t.co/JuIWRgZQC5pic.twitter.com/RLlpZpGyIo

— CNN (@CNN) October 3, 2017

به رغم پذیرفتن مسئولیت این حمله از سوی داعش، اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده تاکنون هیچ ردی از دخالت این گروه تروریستی در این حادثه پیدا نکرده است.

سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز در بیانیه ای خواستار توقف هرگونه اظهار نظر و پیش داوری عجولانه پیش از انشار نتایج تحقیقات جاری شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از یخ زدگی دریاچه میشیگان ایالات متحده

روزهای طلایی تیلور سوئیفت؛ از شکستن رکورد خوانندگان زن تا مطرح شدن به عنوان عامل رونق اقتصاد آمریکا

واشنگتن پست: آمریکا دو هفته پیش از حمله مسلحانه روسیه را از محل احتمالی آن باخبر کرده بود