صورت حساب ۲۶ هزار یورویی برای آرایش چهره رئیس جمهور فرانسه

صورت حساب ۲۶ هزار یورویی برای آرایش چهره رئیس جمهور فرانسه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

صورت حساب سنگین آرایش چهره امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به موضوع جنجالی رسانه‌های این کشور تبدیل شده است.

نشریه لوپوئن اولین رسانه فرانسوی بود که از صورت حساب ۲۶ هزار یورویی آرایش چهره آقای ماکرون در طول تنها ۳ ماه پرده برداشت. در پی این افشاگری کاخ الیزه نیز این رقم را تایید کرد.

به گفته نشریه لوپوئن، خانم «ناتاشا.م» آرایشگر ۴۰ ساله رئیس جمهوری فرانسه دو صورت حساب جداگانه به مبالغ ۱۰ و ۱۶ هزار یورو برای کاخ الیزه ارسال کرده است. خانم ناتاشا در دورانی که آقای ماکرون وزیر دارایی فرانسه بود نیز آرایشگر وی بود.

این موضوع علاوه بر اینکه مورد انتقاد شدید مخالفان دولت قرار گرفته موجب واکنش‌های طنز نیز شده است. به عنوان مثال یکی از اعضای اصلی «حزب جدید ضد سرمایه داری» عکسی از رئیس «جنبش شرکت‌های فرانسوی» که به زعم او «نماینده سرمایه‌داری است» منتشر کرده و در توضیح آن نوشته:‌ «اختصاصی: تصویری از امانوئل ماکرون پیش از پرداخت ۲۶ هزار یورو هزینه آرایش» و به این ترتیب علاوه بر انتقاد به هزینه سنگین آرایش رئیس جمهوری فرانسه به صورت تلویحی به شباهت سیاست‌ها و عملکرد این دو اشاره کرده است.

En exclusivité, on a retrouvé une photo d’Emmanuel Macron avant ses 26000 euros de maquillage … pic.twitter.com/ZJ4hyRxdMw

— Olivier Besancenot (@olbesancenot) 24 août 2017

این برای نخستین بار نیست که صورت حساب‌های سنگین برای آرایش چهره و پیرایش مو در فرانسه خبرساز می‌شود. در دوران ریاست جمهوری فرانسوا اولاند نیز حقوق ۱۰ هزار یورویی پیرایشگر و دستمزد ۶ هزار یورویی آرایشگر وی به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستمزد نامتعارف برای آرایشگر رئیس جمهوری فرانسه

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان