میانمار؛ دست کم ۸۹ کشته در درگیری میان ارتش رهایی روهینگیا و پلیس

میانمار؛ دست کم ۸۹ کشته در درگیری میان ارتش رهایی روهینگیا و پلیس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حمله گروهی از شورشیان مسلمانان روهینگیای میانمار به ۲۰ ایستگاه پلیس در نزدیکی شهر مونگداو در غرب میانمار روز جمعه دست کم ۸۹ کشته بر جای گذاشت که ۱۲ نفر از قربانیان از نیروهای پلیس هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه درگیری ها میان نیروهای پلیس و این گروه از مسلمانان میانمار روز شنبه همچنان ادامه دارد.

گفته می شود که گروه «ارتش رهایی روهینگیای ارکان (راخین)» که گروهی از مسلمانان روهینگیای میانمار هستند و هدفشان ایجاد دولت دموکراتیک مسلمان برای روهینگیایی هاست، مسئول این حمله اند.

این گروه چندین ماه است است تشکیل شده و حملاتی را تاکنون سازماندهی کرده است. آخرین حمله خونین این گروه در پاییز ۲۰۱۶ بر ضد چند ایستگاه پلیس بود.

در پی درگیری های روز گذشته در غرب میانمار، بیش از یکهزار مسلمان روهینگیا برای فرار از خشونت ها به مرز با بنگلادش پناه برده اند با این حال مقامات بنگلادشی اجازه ورود آنها به بنگلادش را نمی دهند. در خشونت های یک سال گذشته در میانمار بیش از ۸۷ هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش گریخته اند.

I’m told these are #Rohingya residents fleeing from the #Myanmar Army across a river in Maungdaw today. pic.twitter.com/wzZa53VUXQ

— Matthew Smith (@matthewfsmith) August 25, 2017

آن سان سوچی از رهبران میانمار و برنده جایزه صلح نوبل حملات روز جمعه را محکوم کرده و گفته است: «تروریسم به ایالت راخین در غرب کشور رسیده است.» خام سوچی برای سکوتش در قبال خشونت بوداییان میانمار بر ضد مسلمانان روهینگیا در یک سال اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک کمیسیون بین المللی که کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد آنرا رهبری می کند روز پنج شنبه درباره وضعیت ایالت راخین به دولت میانمار توصیه کرده است که قدرت و اختیارات بیشتری به اقلیت مسلمان این ایالت اعطا کند تا مانع افزایش گرایشان رادیکال در بین مسلمانان روهینگیا و تشکیل گروههای همانند «ارتش رهایی روهینگیای ارکان» شود.

با افزایش خشونت ها در غرب میانمار، شرایط برای زندگی ۱۲۰ هزار مسلمان ایالت راخین میانمار دشوار تر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ فرانچسکو به میانمار سفر می‌کند

بحران انسانی میانمار و تحقیقات سازمان ملل متحد در مورد پاکسازی اقلیت مسلمان روهینگیا

میانمار با پیشی‌گرفتن از افغانستان به بزرگترین تولید کننده تریاک جهان تبدیل شد