پاپ فرانچسکو به میانمار سفر می‌کند

پاپ فرانچسکو به میانمار سفر می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پاپ فرانچسکو در نظر دارد پیش از پایان سال جاری میلادی به میانمار و بنگلادش که به دلیل اعمال محدودیت بر اقلیت مسلمان در آن کشورها مورد انتقاد قرار گرفته اند، سفر کند.

یک مقام عالی رتبه واتیکان که نخواست نامش فاش شود ضمن تائید این خبر اظهار داشت که سفر پاپ به این دو کشور به احتمال زیاد پیش از کریسمس انجام خواهد شد. به گفته این مقام قرار است برنامه این سفر پیش از پایان ماه جاری میلادی به طور رسمی اعلام شود.

سفر پاپ فرانچسکو به میانمار اولین سفر رهبر کاتولیکهای جهان به این کشور خواهد بود.

میانمار به دلیل برخورد با اقلیت روهینگیا از سوی جامعه بین الملل و نهادهای مدافع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. پاپ فرانچسکو ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن ماه سال گذشته شمسی) به تندی از سرکوب مسلمانان انتقاد کرده بود. به گفته پاپ فرانچسکو اقلیت روهینگیا در میانمار تنها به دلیل اینکه مایلند به فرهنگ و دین خود پایبند باشند، مورد شکنجه قرار می گیرند و کشته می شوند.

حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر از اقلیت روهینگیا در ایالت راخین میانمار زندگی می کنند. یا این حال آنها از حقوق شهروندی محرومند و برای سفر با محدودیت روبرو هستند. بسیاری از بودایی های میانمار اقلیت روهینگیا را مهاجرانی غیرقانونی از بنگلادش قلمداد می کنند.

Pope due to visit Myanmar, Bangladesh, before Christmas: source https://t.co/BwHDtsdicRpic.twitter.com/aocn4Km1uK

— Reuters Top News (@Reuters) August 23, 2017

در همین حال کمیسیونی که توسط آنگ سان سوچی، وزیر خارجه میانمار به ریاست کوفی عنان، دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد تشکیل شده بود روز پنجشنبه از دولت میانمار خواست برای جلوگیری از گسترش افراط گرایی در استان راخین در غرب این کشور به اعمال محدودیت ها بر اقلیت روهینگیا خاتمه دهد.

این کمیسیون ۹ نفره به مدت یک سال و با هدف کاهش تنش بین بودائیان و اقلیت روهینگیا در میانمار تشکیل شده بود. کوفی عنان که در مدت ریاست بر این کمیسیون سه بار به میانمار و دو بار به استان راخین سفر کرده بود، گزارش کمیسیون تحت ریاستش را به آنگ سان سوچی و فرمانده کل ارتش میانمار تحویل داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ فرانسیس در بنگلادش واژه روهینگیا را به زبان آورد

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود

پلیس کره جنوبی به دفتر انجمن پزشکی این کشور یورش برد