یونان؛ ویدئوی ۳۶۰ درجه از اردوگاه پناهجویان تا مدارس دولتی

یونان؛ ویدئوی ۳۶۰ درجه از اردوگاه پناهجویان تا مدارس دولتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طبق گفته یونیسف در یونان بیست هزار کودک پناهجو وجود دارد که برخی در شهر ها زندگی می کنند و برخی دیگر در اردوگاههای پناهجویان.

آگهی

طبق گفته یونیسف در یونان بیست هزار کودک پناهجو وجود دارد که برخی در شهر ها زندگی می کنند و برخی دیگر در اردوگاههای پناهجویان. تعدادی از این کودکان از اکتبر گذشته به تدریج وارد مدارس رسمی یونان شده اند، ولی پیش از آن تنها به کلاسهای آموزش غیر رسمی در اردوگاه های پناهجویان دسترسی داشتند.

در یونان ۲۵۰۰ کودک پناهجو، در ۳۲ اردوگاه پناهجویان هستند که روزانه به ۹۳ مدرسه دولتی یونان برده می شوند و بعد از پایان مدرسه به اردوگاه محل اقامتشان بازگردانده می شوند. معلمان می گویند که برخی از این کودکان در کشور خود هرگز به مدرسه نرفته اند.

این کودکان تقریباً ۸۰ درصد کودکانی هستند که در مراکز اسکان پناهجویان در سرزمین اصلی یونان زندگی می کنند.

هزینه پروژه حمل و نقل این کودکان را اداره کمکهای بشردوستانه اتحادیه اروپا تأمین می کند و اجرای آن بر عهده سازمان بین المللی مهاجرتِ سازمان ملل است.

درابتدا، پیمودن مسیر بین اردوگاه پناهجویان و مدرسه برای کودکان کار ساده ای نبود. اما اوضاع به مرور بهتر شد و کودکان به این کار عادت کردند.

مدیر مدرسه ابتدایی «آولونا» می گوید که مشکلات کودکان پناهجو، شبیه مشکلات دیگر دانش آموزان خارجی است. وی می افزاید که مدارس برنامه های برای پذیرش دانش آموزان پناهجو دارند. مدرسه ابتدایی «آولونا» امسال پذیرای ۲۰ دانش آموز پناهجو بوده است.

وزارت آموزش و پرورش یونان می گوید در ماه سپتامبر کودکان پناهجویان همچنان می توانند در کنار دانش آموزان یونانی به مدرسه بروند.

Cultural integration activities for #migrant students at the “Manos Loizos Cultural Center” https://t.co/yOkbiXS6Igeu_echo</a> <a href="https://t.co/to3APOI7Lw">pic.twitter.com/to3APOI7Lw</a></p>— IOM Greece (IOMGREECE) 29 May 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد