تحقیق پلیس ترکیه درباره ترور مدیر تلویزیون جم

تحقیق پلیس ترکیه درباره ترور مدیر تلویزیون جم
Copyright 
نگارش از Ali Kheradpir
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های ترکیه جزییاتی تازه را از ترور مدیر تلویزیون های جِم در منطقه ماسلاک استانبول منتشر کرده اند.

آگهی

رسانه‌های ترکیه جزییاتی تازه را از ترور مدیر تلویزیون‌های جِم در منطقه ماسلاک استانبول منتشر کرده‌اند.

سعید کریمیان شنبه شب در نزدیکی محل کارش در حالی که سوار بر خودروی شخصی‌اش بود به رگبار گلوله بسته شد. سی ان ان ترک زمان وقوع این حادثه را ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه به وقت محلی گزارش کرده است.

به نوشته روزنامه حریت مالک ۴۵ ساله تلویزیون‌های جم و شریک اقتصادی‌اش که با نام اختصاری «م م» معرفی شده است در خودرویی لوکس و در منطقه اروپایی مورد سوءقصد قرار گرفتند. حریت می‌افزاید که یک خودرو مسیر آنان را مسدود کرده و سرنشینان نقاب‌دار پس از خروج از خودرو به سوی سعید کریمیان و همراه کویتی‌اش شلیک کرده‌اند. در پی این حادثه مدیر تلویزیون‌های جم در دم جان باخته و همراهش بر اثر جراحات وارده در بیمارستان درگذشته است.

سی ان ان ترک گزارش داد که خودروی سوخته ضاربان در منطقه کمربورغاز یافت شده است. این گزارش می‌افزاید که پلیس تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته را ارزیابی در دست بررسی قرار داده است.

سعید کریمیان در سال‌های گذشته هدف انتقاد صریح رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران بود. شبکه العالم متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در گزارشی آورده که ضاربان به سوی خودروی حامل سعید کریمیان ۲۷ گلوله شلیک کرده‌اند. تحقیق پلیس درباره این حادثه هنوز پایان نیافته است.

گروه تلویزیونی جم پس از گذشت یک روز در بخش «اخبار جم» این گزارش را تایید کرد. مجری برنامه اعلام کرد که گروه تلویزیونی جم به مدت ۳ روز سوگوار است و پس از آن برنامه‌ها در تمامی شبکه‌ها به روال عادی ادامه خواهد یافت. تلویزیون جم با نوار سیاهی در گوشه تصویر به پخش برنامه ادامه داده است. همچنین عکس اصلی وب سایت جم آن‌لاین نیز سیاه است.

مدیر تلویزیون‌های جم پیش‌تر به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به صورت غیابی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال زندان محکوم شده بود.

شبکه تلویزیونی جم از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز به کار کرد و با پخش سریال و برنامه‌های سرگرم‌کننده و عامه‌پسند در سال‌های گذشته به یکی از پربیننده‌ترین تلویزیون‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای در ایران بدل شد.

صحنه ترور سعید کریمیان

Hitman sent by #Iran‘s Min of Info (Intel) fired 27 shots at car of Saeed #Karimian, founder of GEM TV killing him in #Istanbul last night. pic.twitter.com/FAd7H4cPQ5

— Babak Taghvaee (@BabakTaghvaee) April 30, 2017

خودروی سوخته مهاجمان

مهاجمان مسلح پس از #ترور « #سعید_کریمیان »، مدیر شبکه #جم_تی_ وی در #ترکیه، اتومبیل خود را به آتش کشیدند و از صحنه گریختند. pic.twitter.com/mA8gXfvJ4N

— Taghadom (@taghadom_news) April 30, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسانه‌های ایران: مدیر تلویزیون جِم در ترکیه ترور شد

پلیس ترکیه نزدیک به ۲۰۰ مظنون به عضویت در گروه داعش را دستگیر کرد

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا