ویدئوی ۳۶۰ درجه از عملیات به راه اندازی بهمن کنترل شده در پیست اسکی در فرانسه

ویدئوی ۳۶۰ درجه از عملیات به راه اندازی بهمن کنترل شده در پیست اسکی در فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بار دیگر در فصل اسکی کوه های آلپ شاهد مرگ قربانیان بهمن بوده است که خارج از پیست ها اسکی می کردند.

آگهی

بار دیگر در فصل اسکی کوه های آلپ شاهد مرگ قربانیان بهمن بوده است که خارج از پیست ها اسکی می کردند. در تفریحگاه های زمستانی، ایمنی از هر چیز دیگر مهمتر است.

در تفریحگاه “کورشوول” (Courchevel) در فرانسه برای ایمنی اسکی بازان چه کارهایی صورت می گیرد؟

اعضای گروه گشت نقش مهمی در امنیت تفریحگران دارند.آنها با استفاده از مواد منفجره قبل از بازشدن پیست اسکی، بهمن کنترل شده به راه می اندازند. استفاده از این مواد منفجره که برای ویران کردن یک خانه کافی است، تحت کنترل ویژه مقامات محلی است و در محل های کاملا امن و حفاظت شده نگه داری می شود.

یکی از اعضای تیم گشت می گوید: «مواد منفجره را به طناب ایمنی وصل ومقدمات انفجار را آماده می کنیم. بین ۹۰ تا ۱۲۰ ثانیه یک متر از فیوز می سوزد. برای انجام انفجار، این حداقل زمان لازم است. وقتی به این کار مشغولید باید آرامش خودتان را حفظ کنید و کارهای بسیار خاصی هست که باید حتما انجام شود. من باید مطمئن شوم که فیوز در حال سوختن است و آن را به همان جایی که لازم است پرت کنم.»

دینامیت تنها وسیله برای راه انداختن بهمن نیست. اعضای تیم گشت می توانند با اسکی روی شیب های حساس که روی آنها مقدار زیادی برف انباشته شده، بهمن درست کنند. آنها همه تجهیزات ایمنی مثل «یابنده قربانیان بهمن» کیسه هوای بهمن را به همراه دارند.

تیم های کورشوول «سیستم راه اندازی بهمن پیشگیرانه» را نیز به کار می برند. این سیستم متشکل از لوله های گاز است که در نقاطی از تفریحگاه که دسترسی به آنها مشکل است و برف بسرعت در آنها جمع می شود، کار گذاشته شده اند.

برخی از اعضای تیم گشت، در زمینه های مختلف مثل مواد انفجاری تخصص دارند و می توانند بار انفجاری کار بگذارند. برخی دیگر مثل فرانسوا مسئول تربیت سگ هایی هستند که قربانیان را زیر بهمن پیدا می کنند.

او می گوید: «سگ ویژه بهمن، سگ تربیت شده ای است که بوی بدن انسان را زیر پوشش برف حس کند. از زمانی که توله است سگ را برای یافتن و تمرکز روی این بو تربیت می کنند. از ۱۵ ماهگی می توان این سگ ها را به کار گرفت اما فکر می کنم برای آنکه کارشان مفید باشد باید دست کم دو سالشان بشود.»

پس از آن، اعضای تیم برای دستور کار روز جمع می شوند. پس از اینکه همه نکات وارسی شد برای باز شدن تفریحگاه «چراغ سبز» داده می شود.

چند لحظه بعد اولین اسکی بازها سوار لیفت اسکی می شوند و بازی شروع می شود. «کورشوول» یکی از قدیمی ترین تفریحگاه های اسکلی فرانسه است. سال پیش هفتادمین سالگرد گشایش این تفریجگاه اسکی بود.

مدیر آن توماس تور-ینسن در باره وضعیت تفریحگاه می گوید: «تفریحگاه اسکی “کورشوول” با بیش از صد پیست اسکی با طولی تقریباً برابر با ۱۵۰ کیلومتر از اول دسامبر تا پایان آوریل نیاز به ۵۰۰ کارمند دارد تا از پس کار ها بربیاید. با حجم معاملات حدود ۶۰ میلیون یورو، و سود خالص ما حدود پنج میلیون یورو است. بقیه اش صرف حقوق و هزینه های جاری و سرمایه گذاری می شود. با این وجود اسطوره «طلای سفید» هنوز حقیقت دارد. اما دیگر جذابیت روزهای گذشته را ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویایی که به واقعیت تبدیل شد: پرواز با پاراگلایدر زیر نور ماه

شمار کشته شدگان حادثه سقوط بهمن در افغانستان به ۲۵ نفر افزایش یافت

شمار قربانیان ریزش بهمن در ارتفاعات تبت به ۲۰ نفر افزایش یافت