مخالفان فرمان مهاجرتی ترامپ نسخه جدید را همچنان «تبعیض آمیز» می دانند

مخالفان فرمان مهاجرتی ترامپ نسخه جدید را همچنان «تبعیض آمیز» می دانند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مخالفان فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گویند نسخه بازنگری شده این دستور با وجود بر طرف کردن برخی ابهامات حقوقی همچنان «تبعیض آمیز» است.

آگهی

مخالفان فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گویند نسخه بازنگری شده این دستور با وجود بر طرف کردن برخی ابهامات حقوقی همچنان «تبعیض آمیز» است.

فرمان اجرایی جدید که روز دوشنبه به امضاء رسید صدور ویزا برای شهروندان شش کشور با جمعیت اکثرا مسلمان از جمله ایران را برای دوره ای ۹۰ روزه متوقف می کند. دستور اجرایی جدید شامل اتباع عراق و همچنین کسانی که هم اکنون ویزای معتبر آمریکا دارند، نمی شوند.

در این فرمان همچنین برنامه ورود پذیرش پناهجویان به مدت ۱۲۰ روز متوقف شده است.

مایک راوندس، عضو جمهوریخواه سنای آمریکا از ایالت داکوتای جنوبی می گوید: «رئیس جمهوری تلاش می کند امنیت آمریکایی ها را تامین کند و می دانیم این شش کشوری که باقی مانده اند در موقعیتی نیستند که در عمل و به شکل مناسب بتوانند شهروندانی را که قصد ترک کشورشان را دارند تحت نظر داشته باشند. در نتیجه از نظر من مشکلی نیست اگر مدت کوتاهی مثلا همانطور که پیشنهاد شده است در دوره ای ۱۲۰ روزه این فرمان اجرا شود تا اطمینان حاصل شود که سیاستهای درستی اتخاذ خواهد شد و می توانیم کارمان برای نظارت بر افرادی که وارد کشور می شوند به درستی انجام دهیم.»

در حالی که موافقان فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا صدور این دستورالعمل را در راستای تامین امنیت ایالات متحده ارزیابی می کنند، منتقدان وعده می دهند که دستور جدید را همچون فرمان اجرایی اولیه در دادگاه به چالش بکشند.

به دنبال امضای فرمان مهاجرتی جدید توسط رئیس جمهوری آمریکا دهها معترض روز دوشنبه در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

یسنیا ویلاسنور، یکی از وکلایی است که به عنوان داوطلب در فرودگاه به مسافرانی که با مشکل روبرو شده اند کمک می کند. او می گوید: «بزرگترین نگرانی من در مورد این فرمان این است که ما به طور خاص اشخاص را هدف می گیریم، افراد بی گناهی که اگر این فرمان صادر نشده نبود هیچگونه ارتباطی با تروریسم پیدا نمی کردند و تهدیدی هم به شمار نمی آیند. این مسئله به ضرر مردم عادی است، افرادی که به دلایل موجه به این کشور سفر می کنند.»

اجرای اولین فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا توسط قاضی دادگاه فدرال ایالات متحده متوقف شده بود.

Trump signs revised travel ban in bid to overcome legal challenges: https://t.co/4PuKIFkTa5pic.twitter.com/DL6nDSPUVb

— Reuters Top News (@Reuters) March 7, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعطای ویزای آمریکا به برادر یک بیمار ایرانی بر خلاف فرمان مهاجرتی ترامپ

شهروندان عراق، استثنای فرمان مهاجرتی تازه ترامپ

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها