مامور پلیس مرتبط با طالبان ۱۱ همکار خود را به قتل رساند

مامور پلیس مرتبط با طالبان ۱۱ همکار خود را به قتل رساند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک مامور پلیس در پاسگاهی در ولایت هلمند، واقع در جنوب افغانستان روز سه‌شنبه ۱۱ تن از همکاران خود را به قتل رساند.

بنا به اعلام یک مقام امنیتی این حادثه شامگاه دوشنبه ۲۷ فوریه/۹ حوت و در زمانی که ماموران پلیس در آسایشگاهی در لشکرگاه مشغول استراحت بودند، رخ داده است. این مقام محلی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت که مهاجم به طالبان وابسته بوده است. پلیس مهاجم تمام اسلحه و مهمات پاسگاه را به سرقت برده و گریخته است.

برخی منابع محلی شمار قربانیان این حمله را ۱۲ نفر گزارش کرده اند.

ساعاتی پس از وقوع حادثه، طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. حمله به هم‌قطاران افغان یا سربازان نیروهای بین‌المللی حاضر در افغانستان در ماه‌های گذشته افزایش یافته است. در حادثه‌ای مشابه در سپتامبر سال گذشته، دو سرباز ۱۲ هم‌قطار خود را در آسایشگاه پادگانی در قندوز (شمال افغانستان) به قتل رساندند.

در حالی که فصل سرما به پایان می‌رسد، مقام‌های داخلی و بین‌المللی فعال در افغانستان از تشدید خشونت‌ها در بهار و تابستان ابراز نگرانی می‌کنند.

#Afghanistan: در لشکرگاه ١٢ پوليس کشته شدند https://t.co/ofLNlc3ZTFpic.twitter.com/c8GR0eOYsB

— Pajhwok Afghan News (@pajhwok) February 28, 2017

شورشیان طالبان حضور پررنگی در هلمند دارند. این گروه عملا ۱۰ ولسوالی از ۱۴ ولسوالی این ولایت را در کنترل دارند و با باج‌گیری از زارعان تریاک، مخارج خود را تامین می‌کنند.

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان اخیرا خواستار ورود چند هزار سرباز جدید به این کشور برای مقابله با طالبان شده بود. پنتاگون مشخصا خواستار اعزام سیصد تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به ولایت هلمند در فصل بهار برای مقابله با طالبان شده است. صدها سرباز آمریکایی و بریتانیایی در سال‌های گذشته جان خود را در این منطقه از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد

سازمان ملل اعدام‌های در ملاءعام افغانستان را به شدت محکوم کرد