تدابیر جدید اکوفین برای مبارزه موثرتر علیه فرار و تقلب مالیاتی

تدابیر جدید اکوفین برای مبارزه موثرتر علیه فرار و تقلب مالیاتی
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعضای شورای امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا موسوم به اکوفین روز سه شنبه برای اتخاذ تدابیر جدیدی جهت مبارزه موثرتر با تقلب و فرار مالیاتی با یکدیگر به توافق…

آگهی

اعضای شورای امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا موسوم به اکوفین روز سه شنبه برای اتخاذ تدابیر جدیدی جهت مبارزه موثرتر با تقلب و فرار مالیاتی با یکدیگر به توافق رسیدند.

هدف، مقابله با شرکتهایی است که با سوء استفاده از خلاهای موجود در قوانین مالیاتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیر عضو از زیر بار پرداخت مالیاتهای سنگین شانه خالی می کنند.

ادوارد سیکلونا، وزیر دارایی مالت گفت: «نسبت به ارائه پیشنهادهایی جهت کاهش خلاء های قانونی مالیاتی با دخالت دادن کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا توافق حاصل شده است. هدف، جلوگیری از فرار مالیاتی شرکتهای بزرگ و جلوگیری از سوء استفاده آنها از خلاهای موجود بین دو و یا چندین حوزه مالیاتی برای کاهش میزان مالیات است.»

پیش از این طرح هایی برای اجرای ساز و کارهایی به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی شرکتها در داخل اتحادیه اروپا ارائه شده بود.

بریتانیا برای نهادهای مالی خود استثنا قائل شده بود. اکنون این کشور موافقت خود را برای حذف این استثنا در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

در سال ۲۰۱۶ کنفدراسیون «آکسفام» با انتشار آماری اعلام کرده بود میزان فرار و تقلب مالیاتی ۵۰ شرکت بزرگ از جمله اپل بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به رقم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

شرکتهایی مانند اپل و یا آمازون مرکز فعالیتهای خود در اروپا را در کشورهایی قرار می دهند که قوانین مالیاتی سخت گیرانه ای ندارند.

#ECOFIN Deal on criteria for EU #Blacklist including an 0% tax rate indicator:Going in the right direction to end #racetothebottomEU2017MT</a></p>— Aurore Chardonnet (AuroChardon) 21 de fevereiro de 2017

#ECOFIN discussion on the EU list of non-cooperative tax jurisdictions took place today in Brussels.

Final list ready by end of 2017 pic.twitter.com/svuQz8luyY

— EU Tax & Customs (@EU_Taxud) 21 de fevereiro de 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری دادگاه تجدید نظر پرونده لوکس لیکس

شرح اجمالی اسناد افشاشده باهاما

کمیسر رقابت در اروپا: نحوه پرداخت مالیات اپل شکلی از کمک غیر قانونی دولتی است