داعش آمریکا را به بمباران بیمارستانی در موصل متهم کرد

داعش آمریکا را به بمباران بیمارستانی در موصل متهم کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با آغاز عملیات ارتش عراق برای آزاد سازی بخش غربی موصل، داعش با انتشار ویدیویی در پایگاه اینترنتی اعماق ادعا کرد که در نتیجه بمباران جنگنده های آمریکایی یک بیمارستان در منطقه الشفاء تخریب و عده

آگهی

همزمان با آغاز عملیات ارتش عراق برای آزاد سازی بخش غربی موصل، داعش با انتشار ویدیویی در پایگاه اینترنتی اعماق ادعا کرد که در نتیجه بمباران جنگنده های آمریکایی یک بیمارستان در منطقه الشفاء تخریب و عده زیادی غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

منابع اطلاعاتی نیروهای ائتلاف مستقر در عراق روز شنبه در گزارشی گفته بودند داعش از ساختمان این بیمارستان بعنوان مقر سازماندهی عملیات نظامی علیه ملت عراق استفاده می کند.

با این حال و طبق گزارش سازمان ملل در ماه ژانویه، بیش از نیمی از قربانیان عملیات آزادی سازی موصل را تاکنون غیرنظامیان تشکیل داده اند.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق هم در فرمان حمله اخیر صراحتا تاکید کرده است که در این عملیات، آزادسازی «انسان» بر آزادسازی «خاک» اولویت دارد.

عملیات نیروهای ارتش عراق از جبهه جنوب غربی آغاز شده و به نظر می رسد مهمترین هدف آن، تصرف فرودگاه موصل واقع در بخش غربی این شهر باشد.

بخش شرقی موصل که حدود دو سوم مساحت این شهر را در بر می گیرد، اوایل ماه بهمن به دست نیروهای عراقی افتاد و اکنون انتظار می رود با شدت گرفتن گلوله باران مواضع داعش، بخش غربی این شهر در مدت زمان کوتاهتری سقوط کند.

نیروهای حشد الشعبی هم مسیرهای غربی موصل را مسدود کرده اند، مسئله ای که امکان فرار نیروهای داعش به خاک سوریه را مشکل تر می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان شن موصل عراق را در بر گرفت

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند

وزارت اطلاعات ایران از دستگیری ۱۱ نفر در ارتباط با انفجارهای کرمان خبر داد