ناامیدی مهاجران پس از صدور فرمان ممنوعیت ورود به آمریکا

ناامیدی مهاجران پس از صدور فرمان ممنوعیت ورود به آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدور فرمان ممنوعیت ورود مهاجران به ایالات متحده آمریکا باعث شد بار دیگر ناامیدی بر مرکز پناهندگان در اردن سایه افکند؛ جایی که بسیاری از پناهجویان عراقی، سوری و یمنی به دنبال پناهگاه امنی در خاک آمریکا

آگهی

صدور فرمان ممنوعیت ورود مهاجران به ایالات متحده آمریکا باعث شد بار دیگر ناامیدی بر مرکز پناهندگان در اردن سایه افکند؛ جایی که بسیاری از پناهجویان عراقی، سوری و یمنی به دنبال پناهگاه امنی در خاک آمریکا بودند.
این پناهجویان اکنون در برزخی اداری گرفتار شده اند.

از جمله این افراد، یک خانواده ایزدی اهل سنجار از شمال عراق هستند که پس از حملات داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی مجبور به فرار شده و درنهایت موفق به دریافت ویزای ورود به ایالات متحده آمریکا شدند؛ جایی که بستگانشان انتظارشان را می کشیدند.

هودیدا، از کردهای ایزدی شمال عراق می گوید: «اقدامات اداری شش ماه طول کشید. ما دو مصاحبه نیز در بغداد انجام دادیم. آزمایش های پزشکی را به پایان رساندیم و به ما گفته شد تا ۱۰ روز دیگر سفر خواهید کرد؛ آماده باشید. اما اکنون آنها همه چیز را لغو کرده اند.»

در شهر آلن تاون در ایالت پنسیلوانیا، سرمد و همسرش خانه ای را برای خویشاوندان مسیحی ارتدوکس خود خریده اند که از دمشق راهی آمریکا بودند. همه چیز برای آغاز یک زندگی جدید آماده بود اما اکنون سرمد می گوید: «دو نفر از برادران همسر من به همراه خانواده هایشان با ویزای مهاجرت به آمریکا آمدند. آنها در ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه به فرودگاه فیلادلفیا رسیدند اما با یک هواپیمای دیگر به قطر برگردانده شدند. بدون اینکه به آنها اجازه دهند با ما صحبت کنند.»

برای آن دسته از شهروندان آمریکا نیز که پیش از این مهاجر بودند، مانند گروهی از دانشجویان در شهر دنور، فرمان دونالد ترامپ یادآور خاطرات هراس آور جنگ است.

جنبا، یکی از این دانشجویان می گوید: «من یکی از کودکانی بودم که پس از فرار از جنگ داخلی، به آمریکا آمدم. من اولین روزی را که به اینجا آمدم به خاطر دارم و کاری را که مادرم در فرودگاه انجام داد. او از هواپیما پیاده شد و زمین را بوسید و گفت یک پناهگاه امن پیدا کرده است.»

زهرا نیز که با خانواده اش از عراق به آمریکا امده است، می گوید: «اگرچه اکنون یک شهروند آمریکا هستم اما هنوز یک مسلمانم و دونالد ترامپ مخالف مسلمانهاست. به همین دلیل آنچه او انجام می دهد و اینکه مسلمانان را هدف قرار داده، من را می ترساند.»

فرح در ایالت میشیگان، وکیل مهاجرانی است که از عراق به آمریکا می ایند. او در عراق به دنیا آمده و روز جمعه به همراه همسرش در مرز کانادا، هنگامیکه که از میهمانی شام برمی گشتند، دستگیر شده است.

او که در این چند روز هزاران تلفن و ایمیل از مهاجران دریافت کرده است، می گوید: «آنها از این نگرانند که مجبورشان کنند به کشورهایشان برگردند یعنی به کشورهایی که درصورت بازگشت با آزار و احتمالا مرگ روبرو هستند. در حال حاضر ترس و عدم قطعیت زیادی وجود دارد.»

این موضوع بخصوص برای آن دسته از عراقی هایی نگران کننده است که برای ارتش آمریکا کار می کنند؛ نوعی مجازات مضاعف برای کشوری که از سال ۲۰۰۳ میلادی با تهاجم آمریکا درگیر جنگ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران تن خواستار لغو سفر ترامپ به بریتانیا شدند

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم