تاکید فرانسه بر راه حل «تشکیل ۲ کشور» برای پایان مناقشه در اسرائیل

تاکید فرانسه بر راه حل «تشکیل ۲ کشور» برای پایان مناقشه در اسرائیل
Copyright 
نگارش از Ali Kheradpir
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در غیاب رهبران تشکیلات خودگردان فلسطینی و نمایندگان اسرائیل، دولت فرانسه میزبان گفت و گو بر سر صلح در خاورمیانه با موضوع «راه حل تشکیل دو کشور مستقل» است.

آگهی

در غیاب رهبران تشکیلات خودگردان فلسطینی و نمایندگان اسرائیل، دولت فرانسه میزبان گفت و گو بر سر صلح در خاورمیانه با موضوع «راه حل تشکیل دو کشور مستقل» است.

فرانسوا اولاند که ماه های پایانی حضور در مقام ریاست جمهوری فرانسه را سپری می کند هدف از این میزبانی را تاکیدی دوباره بر حمایت جامعه بین الملل از «راه حل تشکیل دو کشور مستقل» عنوان کرده است.

ژان مارک اِرو، وزیر امورخارجه این کشور نیز روز یکشنبه در کنفرانس صلح پاریس گفت: «اکنون مسوولیت جمعی ما بازگرداندن اسرائیلی ها و فلسطینی ها بر سر میز مذاکره است زیرا فقط مذاکره در نهایت سبب تحقق راه حل تشکیل دو کشور می شود و صلح و امنیت را برای خاورمیانه در پی خواهد داشت.»

گفت و گوهای بی نتیجه صلح میان طرفین درگیر بر سر اراضی از سال ۲۰۱۴ میلادی متوقف باقی ماند و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر محکومیت دولت تندروی بنیامین نتانیاهو در رابطه با شهرک سازی در کرانه باختری خشم اسرائیل را برانگیخت.

در همین حال مطرح شدن احتمال انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بیت المقدس پس از تکیه زدن دونالد ترامپ به صندلی ریاست جمهوری در کاخ سفید، نگرانی تشکیلات خودگردان فلسطینی را در پی داشته است.

حنان عشراوی از اعضای سازمان آزادی بخش فلسطین درباره نشست صلح پاریس خوش بین است و می گوید: «ما بر این باوریم که این نشانه ای بسیار مثبت است که جامعه بین الملل خواستار تعامل است؛ تعاملی مثبت به منظور نجات راه حل تشکیل دو کشور. ما باور داریم که این ابتکار فرانسه، پرتوی از امید در وضعیتی تلخ و بسیار خطرناک است.»

در نشست صلح پاریس علاوه بر پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمایندگان بیش از هفتاد کشور و سازمان بین المللی حضور دارند.

همزمان با متوقف ماندن مذاکرات طرفین بر سر مرزها و اراضی مورد اختلاف، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در پی افزایش جلب توجه بین المللی و به رسمیت شناخته شدن هر چه بیشتر سرزمین های فلسطینی نشین به عنوان یک کشور مستقل است.

محمود عباس پس از آن که موفق شد تا فوریه سال گذشته میلادی در سوئد نخستین سفارت فلسطین را در اروپا افتتاح کند، روز شنبه این موفقیت را در دولت -شهر واتیکان تکرار کرد.

Dear #ParisConference, please use your meeting today to tell Abbas the truth: #Peace requires ending hate and talking with Israel, directly. pic.twitter.com/vzNiDF3ajM

— Israel Foreign Min. (@IsraelMFA) January 15, 2017

For a Just & Lasting Peace: Implement International Law and UN Resolutions #Palestine#ParisPeaceConference#initiativepaix#ParisConferencepic.twitter.com/Awm4jcirJR

— Palestine PLO – NAD (@nadplo) January 15, 2017

Regardless of your opinion of the #ParisPeaceConference, this cartoon makes a strong and important point (via IsraelMFA</a>) <a href="https://t.co/TPv3YIQqTa">pic.twitter.com/TPv3YIQqTa</a></p>&mdash; Arieh Miller (AriehMiller) January 14, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ زنان فلسطینی و اسرائیلی همزمان با «راهپیمایی اورشلیم» برای صلح رژه رفتند

جنگ اوکراین؛ مسکو و کی‌یف گفتگوهای صلح جده عربستان را چگونه ارزیابی کردند؟

چین در نشستی که روسیه دعوت نیست؛ توان و انگیزه عربستان از میزبانی مذاکرات صلح در اوکراین چیست؟