سنای آمریکا طرح لغو برنامه ملی خدمات درمانی اوباما را به تصویب رساند

سنای آمریکا طرح لغو برنامه ملی خدمات درمانی اوباما را به تصویب رساند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سنای آمریکا روز پنجشنبه نخستین گام را برای لغو برنامه ملی خدمات درمانی باراک اوباما موسوم به «اوباماکر» برداشت و با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف طرح لغو این برنامه را به تصویب…

آگهی

سنای آمریکا روز پنجشنبه نخستین گام را برای لغو برنامه ملی خدمات درمانی باراک اوباما موسوم به «اوباماکر» برداشت و با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف طرح لغو این برنامه را به تصویب رساند.

در مرحله بعد، مجلس نمایندگان آمریکا این هفته درباره این طرح تصمیم می گیرد. لغو برنامه ملی خدمات درمانی اوباما اولویت نخست جمهوریخواهان آمریکاست که اکثریت کرسی ها را در دو مجلس در اختیار دارند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب نیز بارها بر آن تاکید کرده است.

اوباما برنامه جنجالی خدمات درمانی را در آمریکا پیاده و تا آخرین روزهای ریاست جمهوری از آن دفاع کرد. این برنامه بیش از ۲۰ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار می دهد.

اما لغو برنامه اوباما کر همانطور که دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی اش وعده داده بود، در دستور کار اوست. ترامپ روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود این برنامه را فاجعه بار خواند و گفت که طرحی «مقرون به صرفه» جای آن را خواهد گرفت.

گرچه مشخص نیست چه طرحی قرار است جای برنامه اوباماکر را بگیرد اما به گفته جمهوریخواهان روند لغو این برنامه و پیاده سازی طرح جایگزین احتمالا زمان بر است.

به باور دموکرات های در اقلیت در سنا و مجلس نمایندگان، لغو برنامه اوباما کر به جای خدمات درمانی مقرون به صرفه، هرج و مرج به دنبال خواهد داشت؛ چرا که آنها ایده جایگزینی ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحلیل نکته های ظریف آخرین سخنرانی اوباما

سرانجامِ «اوباماکر» چه خواهد شد؟

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها