«خطای انسانی و نبود سوخت از دلایل سقوط هواپیمای تیم شاپوکوئنسه است»

«خطای انسانی و نبود سوخت از دلایل سقوط هواپیمای تیم شاپوکوئنسه است»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان امنیت هوایی کلمبیا که تحقیقات در مورد علت سقوط هواپیمای مسافربری حامل فوتبالیست های شاپوکوئنسه را بعهده دارد، گزارش خود را در این مورد منتشر کرد.

آگهی

سازمان امنیت هوایی کلمبیا که تحقیقات در مورد علت سقوط هواپیمای مسافربری حامل فوتبالیست های شاپوکوئنسه را بعهده دارد، گزارش خود را در این مورد منتشر کرد. در این گزارش، خطای خلبان و همچنین نبود سوخت کافی از دلایل سقوط این هواپیما عنوان شده است.

فردی بونیلا، رئیس سازمان امنیت هوایی کلمبیا در کنفرانس خبری بهنگام ارائۀ این گزارش گفت: «با توجه به شواهد و مدارکی که به دست آورده ایم، مشخص شده است که هیچ نقض فنی و تکنیکی در این سانحه دخیل نبوده و همه چیز نشاندهندۀ خطای انسانی بعنوان عامل سقوط این هواپیماست. نحوۀ مدیریت این شرکت هوایی و نحوۀ سازماندهی برای این پرواز و همچنین مقامات خطوط هوایی بولیوی را نیز باید به عوامل این سانحه اضافه کرد.»

این هواپیما با ۷۷ سرنشین و خدمه از جمله اعضای تیم فوتبال شاپوکوئنسه روز ۲۸ نوامبر در حالیکه عازم شهر مدئین بود، در نزدیکی این شهر سقوط کرد که در نتیجۀ آن ۷۱ نفر کشته شدند.

تیم فوتبال شاپوکوئنسه که برای نخستین بار به فینال بازیهای جام باشگاههای آمریکای لاتین راه یافته بود، قرار بود در این شهر به مصاف قهرمان کلمبیا برود. در این سانحه ۱۹ بازیکن این تیم فوتبال برزیلی و ۲۰ خبرنگار جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نکاتی در رابطه با ایمنی پرواز که اغلب نسبت به آنها بی‌توجهیم

کاهش ارتفاع شدید هواپیمای بوئينگ در آسمان نیوزیلند دست‌کم ۵۰ زخمی برجای گذاشت

هر دو خلبان هواپیمای مسافری در وسط پرواز بخواب رفتند؛ چرخ بوئینگی نیز بهنگام برخاستن فرو افتاد