فیروزآبادی: هیچ موشکی در کشور شلیک نمی‌شود مگر اینکه مصوبه «آقا» را داشته باشد

فیروزآبادی: هیچ موشکی در کشور شلیک نمی‌شود مگر اینکه مصوبه «آقا» را داشته باشد
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران می‌گوید «هیچ موشکی در این کشور شلیک نمی‌شود مگر اینکه مصوبه فرمانده کل قوا را داشته باشد.» علی خامنه‌ای، رهبر ایران بر اساس قانون اساسی فرمانده کل قوای مسلح ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای فیروزآبادی روز شنبه ۲۲ آبان ماه با اشاره به شلیک موشک عماد پس از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ گفت: «شلیک عماد را حضرت آقا تصویب کردند. ببینید شلیک موشک بدون اجازه مستقیم فرمانده کل قوا امکان ندارد، اما قبل از آن کمیسیون‌های فنی و سیاست‌گذاری ‌مقدمات را فراهم می‌کنند، بررسی می‌کند که این موشک واقعا از نظر فنی درست ساخته شده و آیا جواب می‌دهد؟ از لحاظ سیاسی وقت مناسبی است یا خیر؟ اقتضائات انقلاب اسلامی را دارد؟ اینها در همان کمیسیون رای‌گیری می‌شود و آن تصمیم از طریق ستاد کل گردش کار می‌شود و خدمت رهبری انقلاب می‌رسد و اگر آقا اجازه بفرمایند آن کار انجام می‌شود، اجازه ندهند انجام نمی‌شود، حتی زمان شلیک را و اینکه در چه زمانی شلیک شود را نیز ایشان تعیین می‌کنند که این باید فلان وقت شلیک شود.»

وی افزود: «موشکی ساخته می‌شود وقتی آن موشک به مرحله تست می‌رسد باید مصوبه از آقا گرفته شود که همان موشک تست شود. برای شلیک باید از آقا اجازه گرفته شود. حتی برای شلیک در رزمایش‌ها هم باید از محضر رهبر انقلاب مجوز گرفته شود.»

با حضور وزیر دفاع #ایران؛ خط تولید #موشک بالستیک ذوالفقار افتتاح شد https://t.co/SSkb8zIq5Rpic.twitter.com/eVTmW7eKbR

— euronews فارسی (@euronews_pe) September 25, 2016

ایران سال گذشته و به فاصله کوتاهی پس از اجرایی شدن برجام، دست به آزمایش یک موشک زمین‌ به‌ زمین دوربرد با نام «عماد» زد و اعلام کرد که این موشک قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند. پس از آن آمریکا و برخی کشورهای غربی گفتند که ایران با آزمایش «عماد» قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت را نقض کرده‌ است. قطعنامه ۱۹۲۹ که ایران را از آزمایش موشک‌های بالستیک منع می‌کند در سال ۲۰۱۰ میلادی در شورای امنیت تصویب شد.

برنامه موشکی ایران، مایه نگرانی برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا است. ایالات متحده در واکنش به آزمایش‌های موشکی ایران، تحریم‌هایی علیه افراد و شرکت‌های ایرانی وضع کرده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز محدودیت‌ها و تحریم‌هایی علیه برنامه موشکی تهران وضع کرده است، اما ایران می گوید آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید: احتمال وضع تحریم های جدید علیه برنامه موشکی ایران

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا ایران پس از حمله به اسرائیل گامی به سوی تغییر در دکترین هسته‌ای خود برمی‌دارد؟

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد

ایران بدنبال محکومیت تروئیکای اروپایی: سیمرغ همزمان سه ماهواره را وارد مدار کرد