داعش مسئولیت حمله به مرکز آموزش پلیس در شهر کویته پاکستان را بر عهده گرفت

داعش مسئولیت حمله به مرکز آموزش پلیس در شهر کویته پاکستان را بر عهده گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار قربانیان حادثه حمله به مرکز آموزش پلیس در شهر کویته پاکستان به دستکم ۵۹ نفر رسید.

آگهی

شمار قربانیان حادثه حمله به مرکز آموزش پلیس در شهر کویته پاکستان به دستکم ۵۹ نفر رسید. در جریان این حمله ۱۱۷ نفر نیز مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

این حمله در ساعات پایانی روز دوشنبه توسط سه مهاجم مسلح و حامل جلیقه های انفجاری انجام شد و در جریان آن، شماری از کارآموزان پلیس نیز به گروگان گرفته شدند.

هویت عاملان این حمله چندان مشخص نیست. در حالیکه ژنرال شیرافغان، از فرماندهان نظامی شهر کویته گروه تندروی اسلامی «لشکر جهنگوی» از متحدان طالبان را عامل آن معرفی کرده بود، داعش نیز صبح سه شنبه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ژنرال شیرافغان پیشتر گفته بود: «در این حمله نیروهای “لشکر جهنگوی العالمی” دخالت داشتند و آنها دستورات را از فرماندهانشان که در داخل افغانستان پنهان شده اند، دریافت کرده اند.»

شهر کویته مرکز استان بلوچستان پاکستان، در جنوب غرب این کشور و در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد. بلوچستان یکی از بزرگترین و فقیرترین استانهای پاکستان است و سالهاست که از اختلافات شدید فرقه ای و حملات گسترده تندروهای اسلامی رنج می برد.

به گفته سرفراز بوگتی، وزیر داخله ایالت بلوچستان پاکستان نیروهای پلیس و ارتش با اطلاع از این حمله، ظرف ۲۰ دقیقه در محل حاضر شدند و عملیاتی را آغاز کردند که پنج ساعت طول کشیده است.

او افزود: «از آنجا که حدود ۷۰۰ کارآموز پلیس در این مرکز حضور داشتند، تروریستها برای حمله ای با تلفات گسترده برنامه ریزی کرده بودند اما به دلیل اقدام به موقع نیروهای امنیتی ما، طرح آنها شکست خورد.»

در جریان عملیات پلیس، تمام مهاجمان مسلح کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرکز آموزشی پلیس در کویته هدف حملۀ افراد مسلح ناشناس

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت