تایم تریل قهرمانی جهان: تام دو مولن با لباس مخصوص نیز بر سکو قرار نگرفت

تایم تریل قهرمانی جهان: تام دو مولن با لباس مخصوص نیز بر سکو قرار نگرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تام دومولن، دوچرخه سوار هلندی که یکی از بخت های مسابقات قهرمانی تایم تریل به حساب می آمد با اختلاف دودقیقه ای نسبت به تونی مارتین جایگاهی بهتر از یازدهم نصیبش…

آگهی

تام دومولن، دوچرخه سوار هلندی که یکی از بخت های مسابقات قهرمانی تایم تریل به حساب می آمد با اختلاف دودقیقه ای نسبت به تونی مارتین جایگاهی بهتر از یازدهم نصیبش نشد.

رکابزن تیم جاینت آلپسین در این مسابقه لباس مخصوصی را به تن داشت. او این لباس را در تور دو فرانس به تن نکرد اما با آن موفق شده بود در بازیهای المپیک ریو به مقام نایب قهرمانی برسد.

دو مولن در خصوص اهمیت ثانیه ها در مسابقات تایم تریل می گوید: «در دوچرخه سواری و به خصوص در رقابت های تایم تریل، ثانیه ها و وات ها تعیین کننده اند. بنابر این اگر بتوان اختلاف کوچکی ایجاد کرد و اندکی سریعتر بود در نتیجه کلی تاثیر بزرگی خواهد داشت.»

برای ثبت دقیق وضعیت قرار گرفتن تام دو مولن بر روی دوچرخه از ۱۵۰ دوربین استفاده شد تا پس از آن به کمک یک چاپگر سه بعدی، مدلی درست به ابعاد او ساخته شود. پس از آن با همکاری دانشگاه دلفت لباس معروف او طراحی و تهیه شد.

آندریا شاکیتانو استادیار دانشگاه دلفت در رشته آیرودینامیک می گوید: «وقتی هدف سریعتر بودن است، آیرودینامیک یک فاکتور حیاتی به حساب می آید. فرد باید با مقاومت ۹۰ درصدی در برابر هوا مقابله کند. در این میان زبری و سختی پارچه برای کاهش تماس بسیار اهمیت دارد. معمولا تصور می شود که برای سریعتر بودن باید سطوح صیقلی و صاف باشد در حالیکه همیشه اینگونه نیست. در برخی مواقع سطح زبر باعث سرعت بیشتر می شود زیرا انرژی را در نزدیکی سطح به جریان می اندازد. این انرژی اجازه می دهد تا جریان هوا به عقب رانده شده و مقاومت آیرودینامیک کمتر شود.»

یکی از پژوهشگرانی که به عنوان مشاور با تیم جیانت آلپسین کار می کرد تخمین زده بود که این لباس آیرودینامیک می تواند ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زمان بخرد. تام دو مولن این زمان را برای قرار گرفتن بر روی سکو کافی می دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تور دو فرانس زنان که سال‌ها بی‌توجه و بی‌تماشاگر ماند؛ دوچرخه‌سوار هلندی قهرمان دومین دوره شد

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند