هشدار روسیه به آمریکا: موشک های اس-۴۰۰ در پایگاه های حمیمیم و طرطوس مستقرند

هشدار روسیه به آمریکا: موشک های اس-۴۰۰ در پایگاه های حمیمیم و طرطوس مستقرند
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه با هشدار به آمریکا در صورت تصمیم به حمله هوایی علیه مواضع ارتش سوریه، تهدید کرد هر نوع «شیء پرنده ناشناس» را در آسمان سوریه هدف خواهد گرفت.

آگهی

روسیه با هشدار به آمریکا در صورت تصمیم به حمله هوایی علیه مواضع ارتش سوریه، تهدید کرد هر نوع «شیء پرنده ناشناس» را در آسمان سوریه هدف خواهد گرفت.

مسکو این موضع را بدنبال زمزهه هایی مبنی بر تصمیم واشنگتن به حملات هوایی احتمالی علیه برخی از مواضع ارتش سوریه اتخاذ و اعلام می کند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت:«به همکارانمان در واشنگتن پیشنهاد می کنم تا به دقت جوانب اجرای چنان اقدامات احتمالی را بررسی کنند.»

آقای کوناشنکوف افزود: «مایلم به استراتژیست های آمریکایی یادآوری کنم که سامانه های موشکی اس-۴۰۰ و اس-۳۰۰ روسیه در پایگاه های حمیمیم و طرطوس مستقرند و شعاع عمل و توانایی آنها علیه هر نوع شیء پرنده ناشناس می تواند موجب تعجب و حیرت شود.»

ارتش سوریه چهارشنبه شب اعلام کرد بخاطر موفقیت آمیز بودن عملیاتش از شدت بمباران شرق حلب می کاهد.

شرق شهر حلب در کنترل مخالفان مسلح و اسلام گرایان افراطی است و دمشق به مدد حملات هوایی روسیه در صدد بیرون راندن آنان از محلات شرقی است.

از سوی دیگر استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره تکرار فاجعه ای مشابه رواندا یا سربرنیتسا در شهر حلب هشدار داد.

وی گفت:«با شدت حملاتی که جریان دارد حداکثر ظرف دو تا دو ماه و نیم، بخش شرقی حلب بطور کامل نابود خواهد شد، خصوصا بخش تاریخی شهر و هزاران سوری، غیرنظامیان و نه تروریست ها کشته خواهند شد. بسیاری از آنها زخمی و هزاران و هزاران نفر از آنها ممکن است آواره شوند.»

آقای دی میستورا روز پنجشنبه با اعلام این که سوریه و روسیه نباید به بهانه حدود ۹۰۰ شبه نظامی عضو جبهة النصره، کل شرق حلب را نابود کند گفت حاضر است تا شخصا و برای تامین امنیت این گروه آنان را به خارج از شهر حلب همراهی کند.

وی همچنین از گروه جبهة النصره خواست است تا ۲۷۵ هزار غیرنظامی ساکن حلب را گروگان و اسیر خود نکنند.

حدود ۸ هزار شبه نظامی از گروه های مخالف مسلح دولت سوریه در محلات شرقی شهر حلب سنگر گرفته اند.

دولت و ارتش سوریه می گویند مخالفان مسلح باید سلاحهایشان را زمین بگذارند و به همراه خانواده هایشان حلب را ترک کنند در غیر این صورت «سرنوشتی اجتناب ناپذیر» در انتظارشان خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ ۳۹ نفر در پی سقوط هواپیمای ترابری روسیه در سوریه

تلاش دیپلماتیک فرانسه برای برقراری آتش بس در شهر حلب

دی میستورا: شخصا حاضر به همراهی نیروهای النصرت به خارج از حلب هستم