جنگ سوریه؛ رابطه حملات روسیه و پیوستن نیروهای میانه رو به گروههای افراطی از نگاه آمریکا

جنگ سوریه؛ رابطه حملات روسیه و پیوستن نیروهای میانه رو به گروههای افراطی از نگاه آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با افزایش درگیری های خیابانی در شهر حلب سوریه، آمریکا می گوید افزایش اقدامات نظامی روسیه در سوریه باعث پیوستن نیروهای میانه روی مخالف دولت اسد به گروههای افراطی می…

آگهی

با افزایش درگیری های خیابانی در شهر حلب سوریه، آمریکا می گوید افزایش اقدامات نظامی روسیه در سوریه باعث پیوستن نیروهای میانه روی مخالف دولت اسد به گروههای افراطی می شود.

روز شنبه نیروهای هوایی روسیه و دولت اسد بخش های تحت کنترل مخالفان در شهر حلب از جمله یک بیمارستان نیمه مخروبه را بمباران کردند.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی گفت: «شما الان یک سناریو دارید، دینامیکی که بر مبنای آن نیروهای میانه روی مخالف تحت فشار فزاینده ای از سوی دولت هستند که باعث می شود آنها کم و بیش به سمت گروههایی مانند النصره گرایش پیدا می کنند و در کنار آنها بجنگند. این وخامت اوضاع را تشدید می کند و باعث می شود شرایط پیچیده تر و گیج کننده تر شود. وضعیتی که اکنون به اندازه کافی پیچیده است.»

یک سال از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه می گذرد. تشدید حملات به شهر حلب و خبرها از عزم روسیه برای افزایش حملات به این شهر جنگ لفظی میان مقامات آمریکا و روسیه را افزایش داده است.

روسیه می گوید آمریکا به وعده اش برای تمایز قائل شدن میان جهادگرایان افراطی مانند گروه فتح الشام، از مخالفان میانه رو عمل نکرده و سعی دارد از یک گروه جهادگرا برای سرنگونی بشار اسد استفاده کند، اتهامی که آمریکا آنها را بی معنی دانسته و گفته ممکن است به همکاری با روسیه در جنگ سوریه خاتمه داده شود.

از سال ۲۰۱۲ شهر حلب به دو بخش تحت کنترل دولت و مخالفان تبدیل شده است.

به گفته سازمان ملل از یک هفته پیش که آتش بس شهر حلب شکسته شد، دست کم ۴۰۰ غیر نظامی از جمله دهها کودک در جریان حملات نیروهای روسیه و دولت اسد در این شهر کشته شده اند.

از زمان آغاز درگیری ها در سوریه در ماه مارس ۲۰۱۱، دست کم ۲۵۰ هزار نفر و به گفته برخی نهادهای حقوق بشری ۴۳۰ هزار نفر در سوریه کشته شده اند و بیش از ۴.۸ میلیون نفر کشور را ترک کرده اند. حدود ۶.۵ میلیون نفر نیز آواره شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری های خیابانی در حلب و کشته شدن ۱۵ نفر بر اثر حملات هوایی

گریه امدادگر سوری با نوزادی در بغل

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود