تأکید وزرای خارجه ایران و ترکیه بر همکاری برای حل بحران سوریه

تأکید وزرای خارجه ایران و ترکیه بر همکاری برای حل بحران سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مولود چاووش اوغلو، همتای خود در ترکیه بر تمایل ایران به بهبود روابط دوجانبه و مذاکره برای حل بحران سوریه تأکید…

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مولود چاووش اوغلو، همتای خود در ترکیه بر تمایل ایران به بهبود روابط دوجانبه و مذاکره برای حل بحران سوریه تأکید کرد.

آقای چاووش اوغلو در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: «ما در مورد موضوعاتی با هم توافق داریم، به ویژه حفظ حریم و تمامیت ارضی سوریه. در مورد بعضی مسائل هم اختلاف نظر داریم. اما باید در کنار هم با سازمانهای تروریستی مبارزه کنیم. ما برای برقراری صلح و دست یابی به یک راه حل دائمی برای سوریه همکاریهای خود را تقویت می کنیم.»

از سوی دیگر، آقای ظریف با استقبال از گرم شدن روابط ترکیه و روسیه گفت: «ما بسیار خوشحال ایم که روابط دو همسایه بسیار مهم ما، ترکیه و روسیه، بهبود پیدا کرده و به سمت همکاری در منطقه ای که برای هر سه کشور ما مهم است پیش می رود.»

وزیر امور خارجه ایران در مورد بحران سوریه نیز گفت: «همه باید با افراط و تروریسم داعش و جبهه النصره در سوریه مبارزه کنند.»

این در حالی است که سه کشور ایران، ترکیه و روسیه مواضع متفاوتی در قبال بحران سوریه دارند. ترکیه خواهان برکناری بشار اسد است، اما ایران و روسیه از حکومت او حمایت می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد

دادگاه فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی بشار اسد را صادر کرد