رهبران گروه ۷: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اقتصاد جهان را تهدید می کند

رهبران گروه ۷: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اقتصاد جهان را تهدید می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبران هفت کشور صنعتی جهان که در ایسه شیمای ژاپن گرد هم آمده اند روز جمعه با انتشار بیانیه ای رشد اقتصاد جهانی را به عنوان «اولویت فوری» برنامه های خود معرفی…

آگهی

رهبران هفت کشور صنعتی جهان که در ایسه شیمای ژاپن گرد هم آمده اند روز جمعه با انتشار بیانیه ای رشد اقتصاد جهانی را به عنوان «اولویت فوری» برنامه های خود معرفی کردند.

در این بیانیه همچنین رهبران کشورهای صنعتی تاکید کرده اند که خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا «تبعات جدی» بر رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت. در بخش دیگری از بیانیه آمده است که خروج بریتانیا موجب کندی آهنگ تجارت، سرمایه گذاری و اشتغالزایی می شود و اقتصاد جهان را با «تهدید دیگری» روبرو می کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز گفت که رهبران حاضر در ایسه شیما بر سر عدم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اتفاق نظر دارند. وی در عین حال تاکید کرد که این موضوع در دستور کار اجلاس گروه ۷ نیست.

جیمز فرینی خبرنگار یورونیوز از محل برگزاری نشست می گوید: «گروه هفت نیز به نهادهای بین المللی پیوست که خواستار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند. کاملا روشن است که سیاستگذاران جهانی تمایل دارند همه پرسی ماه ژوین بریتانیا به چه سمتی برود، اما چیزی که حداقل برای عموم مشخص نیست این است که در صورت رای بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا، نقشه جایگزین چه خواهد بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهاجرت؛ موضوع مهم کمپین های «برکسیت»

اظهار نگرانی سران هفت کشور صنعتی از وضعیت اقتصادهای نوظهور

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد