تاکید کامرون بر مقابله با فساد مالی در نشست رهبران کشورهای جهان در لندن

تاکید کامرون بر مقابله با فساد مالی در نشست رهبران کشورهای جهان در لندن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از رهبران برخی کشورها خواست تا تلاش هایشان برای مقابله با فساد را دوچندان کنند. در «نشست مقابله با فساد» در لندن که

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از رهبران برخی کشورها خواست تا تلاش هایشان برای مقابله با فساد را دوچندان کنند.

در «نشست مقابله با فساد» در لندن که روز پنج شنبه با حضور رهبران نزدیک به ۵۰ کشور برگزار شد، نخست وزیر بریتانیا از اقدامات بی سابقه برای مبارزه با هجوم پول های کثیف به بخش املاک و مستغلات در این کشور خبر داد. این اقدامات در وهله نخست شرکت های صوری برون مرزی را هدف قرار داده که بیش از یک ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در انگلستان و ولز (از جمله ۴۴ هزار واحد مسکونی در لندن) در تملک خود دارند.

تبادل خودکار اطلاعات مربوط به دارایی ها در مناطق تحت قیمومیت بریتانیا، از جمله جزیره جرسی دیگر سازوکاری است که در کانون توجه دولت بریتانیا قرار دارد. فیلیپ اوزوف، وزیر مالی جزیره جرسی این اقدام را چنین تشریح کرد: «هر شخصی که بخواهد حساب بانکی در جرسی باز کند، اطلاعات او سالانه و بطور خودکار به مقام مالیاتی کشورش فرستاده خواهد شد. از این رو نمی توان گفت که جرسی بهشت مالیاتی است و این برچسب باید در کتاب های تاریخ جرسی درج شود.»

اما نهادهای غیر دولتی فعال در مبارزه با فساد مالی نسبت به کارایی اقدام مذکور تردید دارند. ریچارد مورفی، استاد اقتصاد در سیتی یونیورسیتی لندن در این باره گفت: «بهشت مالیاتی امکان قانونی برای افرادی فراهم می کند که در آنجا حضور فیزیکی ندارند و در قالب پوششی، به آنها اطمینان می دهد که قابل شناسایی نباشند. این تعریف بهشت مالیاتی است؛ همان کاری که جرسی انجام می دهد؛ درنظر گرفتن نرخ پایین مالیات به نفع مردمی که واقعا آنجا نیستند، به بهای تضعیف نظام مالیاتی کشوری دیگر.»

در پی افشاگری اسناد پاناما، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی بار دیگر در کانون توجه افکار عمومی و رهبران کشورها قرار گرفته است. نهادهای مبارزه با فساد مالی از نخست وزیر بریتانیا انتظار دارند که به فساد در کشور خود و در مناطق تحت قیمومیت آن توجه داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقیقات ضدفساد پلیس اسکاتلند؛ نیکلا استورجن ساعتی پس از بازداشت آزاد شد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است