اردوغان خطاب به اتحادیه اروپا: ما به راه خود رفته و شما هم به راه خود بروید

اردوغان خطاب به اتحادیه اروپا: ما به راه خود رفته و شما هم به راه خود بروید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه اعلام کرد که قوانین ضد تروریسم را در این کشور به درخواست اتحادیه اروپا تغییر نمی دهد. این واکنش در حالی

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه اعلام کرد که قوانین ضد تروریسم را در این کشور به درخواست اتحادیه اروپا تغییر نمی دهد.

این واکنش در حالی است که بروکسل به منظور تضمین برداشتن روادید برای سفر شهروندان ترکیه به اروپا، خواستار تغییر قوانین ضد تروریسم و حفاظت از اطلاعات شخصی در این کشور شده است.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به آزادی هواداران پ کا کا در اروپا گفت: «شما اجازه می دهید که تروریست ها در نزدیکی پارلمان اروپا در بروکسل چادر برپا کنند و فرصت هایی را به نام دموکراسی برای آن ها فراهم می کند و سپس به ما می گویید که اگر قوانین را تغییر دهید ما ویزا را بر می داریم. ما به راه خود می رویم و شما هم به راه خود بروید.»

آقای اردوغان همچنین به موضوع نظام ریاست جمهوری و ضرورت تغییر قانون اساسی اشاره کرد و گفت: «موضوع نظام ریاست جمهوری به طور مستقیم مربوط به من نمی شود. تجربیات گذشته ای که ترکیه تا امروز داشته نشان می دهد که یک نظام ریاست جمهوری و یک قانون اساسی جدید ضروری و مورد نیاز است.»

از سوی دیگر احمد داوداغلو نیز روز پنجشنبه از تصمیم برای کناره گیری از مقام نخست وزیری و دبیرکلی حزب عدالت و توسعه خبر داد.

از وی به عنوان معمار توافق ترکیه با اتحادیه اروپا بر سر مساله پناهجویان یاد می شود و قرار است روز ۲۲ ماه میلادی جاری از سمت های خود کناره گیری کند.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در استانبول با اشاره به این موضوع گفت: «وقفه ای در کار دولت پیش نخواهد آمد و توسعه سیاسی اخیر اثری بر اقتصاد نخواهد داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داوود اوغلو کناره گیری از رهبری حزب عدالت و توسعه را تایید کرد

اخبار صبح بروکسل: تلاشها برای حفظ همبستگی در اتحادیه اروپا

نگهداری از پناهجویان غیرقانونی در ازای لغو ویزا برای شهروندان ترکیه