بمباران اردوگاه آوارگان سوری در شمال غربی سوریه ده ها کشته برجای گذاشت

بمباران اردوگاه آوارگان سوری در شمال غربی سوریه ده ها کشته برجای گذاشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان سوری در استان ادلب در شمال غربی سوریه دست کم ۲۸ تن جان باختند. به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه در بمباران اردوگاه

آگهی

در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان سوری در استان ادلب در شمال غربی سوریه دست کم ۲۸ تن جان باختند. به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه در بمباران اردوگاه کمونه در اطراف شهرک سرمدا در نزدیکی مرز ترکیه ده ها تن زخمی شده اند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. از همین رو احتمالا شمار قربانیان این حمله هوایی افزایش پیدا کند. در بین قربانیان زن و کودک هم دیده می شود. در جریان این حمله چادرهای آوارگان طعمه آتش شد.

اخبار تایید نشده حاکی از آن است که هواپیماهای روسیه یا ارتش سوریه در بمباران این منطقه تحت کنترل جبهه نصرت دست داشته اند.

این حمله یک روز پس از آن روی می دهد که دولت سوریه و بخشی از مخالفان مسلح بشار اسد با میانجی گری جامعه بین الملل بر سر تمدید آتش بس موقت در حلب توافق کردند.

حلب از ده روز پیش از زمین و هوا شاهد درگیری میان نیروهای دولتی با مخالفان مسلح بوده است. دامنه این درگیری ها به مناطق مسکونی و مراکز درمانی هم کشیده شد. در جریان خشونت های روزهای گذشته نزدیک به ۳۰۰ تن کشته شدند. در همین حال گفتگوهای صلح سوریه در ژنو قرار است روز سه شنبه از سر گرفته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آماده باش نظامیان روسی در پایگاه لاذقیه علی رغم آتش بس

تلاش «مرکز آشتی» برای برقراری آتش بس در سوریه

حلب زیر آتش و خون، ادامه مذاکرات بین المللی برای از سرگیری آتش بس در سوریه