خانواده های قربانیان هیلزبورو می گویند مقامات پلیس استعفا بدهند

خانواده های قربانیان هیلزبورو می گویند مقامات پلیس استعفا بدهند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی انتشار رای هیات قضایی تحقیق دربارۀ حادثۀ هلیزبورو، خانواده های قربانیان خواهان استعفای مقامات پلیس این شهر شدند. در این گزارش که روز بیست و ششم

آگهی

در پی انتشار رای هیات قضایی تحقیق دربارۀ حادثۀ هلیزبورو، خانواده های قربانیان خواهان استعفای مقامات پلیس این شهر شدند. در این گزارش که روز بیست و ششم آوریل منتشر شد، مقامات پلیس شهر شفیلد در یورکشایر جنوبی که این استادیوم در آنجا واقع شده است، مقصر شناخته شده اند.

این تیم قضایی پس از دو سال تحقیقات و بررسی شواهد رای خود را صادر کرد که از طریق تلویزیون های مدار بسته در خارج از دادگاه وارینگتون نیز برای حاضران پخش می شد. این امر موجی از خوشحالی را در میان منتظران این رای ایجاد کرد. به موجب این رای، کشته شدگان که تا پیش از این پلیس آنها را به نوعی مقصر این حادثه معرفی می کرد قربانی کوتاهی پلیس شناخته شده اند.

در یک کنفرانس خبری که با حضور تعدادی از خانواده های قربانیان برگزار شد، برادر یکی از قربانیان گفت: «پنج تیم تحقیقاتی و حقوقی پلیس یورکشایر جنوبی در تمام سالها با انکار گذشته، تماشاگران مست و بدون بلیط [هولیگان ها] را مسئول این حادثه و مرگ عزیزان ما معرفی کرده است. به همین دلیل محوری، ما ۲۲ خانواده خواهان اسعفای دیوید کرامپتون، رئیس پلیس یروکشایر جنوبی هستیم.»

مادر یکی دیگر از جانباختگان نیز با بیان اینکه پلیس حتی امروز و در سال ۲۰۱۶ نیز تلاش می کند حقیقت را نه تنها از داغدیدگان بلکه از عموم مردم مخفی نگهدارد، این امر را شرم آور دانست.

روز پانزدهم آوریل ۱۹۸۹ و در جریان دیدار میان تیم های لیورپول و ناتنیگهام فارست در قالب جام حذفی انگلستان، ۹۶ نفر جان خود را از دست دادند که در گزارشات اولیۀ پلیس دلیل آن له شدن زیر دست و پا بر اثر ازدحام جمعیت و ایجاد آشوب از سوی تماشاگران و بویژه «هولیگان ها» عنوان شد. با صدور رای این هیات قضایی، امکان شکایت از پلیس و مسئولان ورزشگاه برای خانواده های قربانیان فراهم می شود.

بیشتر قربانیان از هواداران تیم لیورپول بوده اند. از این حادثه به عنوان بزرگترین فاجعۀ ورزشی بریتانیا یاد می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟