گسترش اعتصاب پزشکان کارآموز انگلستان به خدمات اورژانس

گسترش اعتصاب پزشکان کارآموز انگلستان به خدمات اورژانس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتصاب روز سه شنبه، چهارمین اعتصاب پزشکان کارآموز از ابتدای سال جاری و اولین اعتصاب تمام عیار آنها در ۷۰ سال اخیر بود براساس طرح دولت بریتانیا

  • اعتصاب روز سه شنبه، چهارمین اعتصاب پزشکان کارآموز از ابتدای سال جاری و اولین اعتصاب تمام عیار آنها در ۷۰ سال اخیر بود

  • براساس طرح دولت بریتانیا پزشکان کارآموز روزهای آخر هفته باید ساعات بیشتری در قبال دستمزدی کمتر کار کنند

  • وزیر بهداشت بریتانیا از محروم کردن بیماران از خدمات اورژانس در جریان اعتصاب انتقاد کرد

آگهی

پزشکان کارآموز بیمارستان های انگلستان روز سه شنبه در مخالفت با طرح دولت محافظه کار دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا برای اصلاح شرایط کار خود دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب که به مدت ۹ ساعت ادامه داشت تنها محدود به انگلستان می شد و در ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی صورت نگرفت. قرار است روز چهارشنبه نیز این اعتصاب ادامه یابد.

هرچند این اعتصاب چهارمین اعتصاب پزشکان کارآموز از ابتدای سال محسوب می شود اما اولین اعتصابی است که مراکز اورژانس را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از پزشکان کارآموز اعتصاب کننده می گوید: «من جدا از اینکه دولت نظام خدمات بهداشت ملی (NHS) را به مرز تخریب برده است، نگرانم. این نظام تا همین جا نیز تضعیف شده بود و این یکی از چندین گامی است که در این راستا برداشته شده است. به نظام خدمات بهداشت ملی مان اعتقاد راسخ دارم و به نظرم خدمات و مراقبت های پزشکی ما فوق العاده است. در عرض چند سال اخیر شاهد تغییراتی بودم که به نظرم در نهایت منجر به نابودی آن خواهد شد و به نظرم این آخرین قدم و مهمترین مرحله این روند است.»

پزشکان کارآموز به طور خاص با قراردادهای کاری جدیدی که در طرح دولت پیش بینی شده است، مخالفند. براساس طرح دولت محافظه کار بریتانیا پزشکان کارآموز در روزهای آخر هفته باید ساعات بیشتری را در قبال دریافت دستمزدی کمتر کار کنند.
۵۳ هزار پزشک کارآموز در نظام خدمات درمانی انگلستان فعال هستند که این رقم معادل یک سوم کل نیروی کار پزشکی در این کشور است.

جرمی هانت، وزیر بهداشت بریتانیا می گوید: «می توانید با نظر دولت در مورد نحوه فعالیت نظام خدمات بهداشت ملی در طول هفت روز هفته مخالف باشید اما آیا این متناسب و شایسته است که بیماران بی دفاع را از خدمات اورژانس محروم کنیم؟ چراکه این دقیقا اتفاقی است که امروز رخ داده است. تنها موضوعی که ما در مورد آن نتوانستیم به توافق برسیم و به بن بست رسیدیم، موضوع دستمزد روزهای شنبه بود. ما به پزشکان برای روزهای شنبه دستمزدی بالاتر از پرستاران، پیراپزشکان و دستیاران پیشنهاد می کنیم، کسانی که در همان اتاق عمل پزشکان کار می کنند.»

دولت محافظه کار بریتانیا می گوید در برابر رای دهندگان متعهد شده است که خدمات درمانی را در روزهای آخر هفته در بیمارستان ها بهبود بخشد و اتحادیه ها و اعتصاب های انجام شده نمی توانند مانع انجام اصلاحات مورد نظر دولت شوند.

اعتصاب روز سه شنبه در حالی انجام شد که مواضع اعتصاب کنندگان و دولت نسبت به یکدیگر تندتر شده است. یکی از مقامات دولتی اتحادیه پزشکان بریتانیا را به برنامه ریزی برای سرنگونی دولت متهم کرده است.

نیکولا میلر، یکی از پزشکان کارآموز اعتصاب کننده می گوید: «به نفع مان نیست که برویم و دست به سرنگونی دولت بزنیم و جای آن را بگیریم و قدرت مطلق شویم. پزشکان حاضر در اتحادیه پزشکان بریتانیا در بیمارستان ها کار می کنند و می دانند که در خط مقدم مبارزه بودن به چه معناست. آنها تنها به دنبال پیشنهاد برنامه ای هستند که در عمل قابلیت اجرا داشته باشد. جرمی هانت هرگز در خط مقدم نبوده است، او هرگز در بیمارستان کار نکرده است. او هیچ تصوری از نحوه مدیریت یک بیمارستان ندارد.»

براساس نظرسنجی انجام شده حمایت عمومی از پزشکان کارآموز هرچند نسبت به زمان اعتصاب قبلی آنها کاهش یافته است اما همچنان در سطح بالایی قرار دارد و ۵۷ درصد مردم از اعتصاب آنها حمایت می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟