سازمان جهانی بهداشت: پایان وضعیت اضطراری شیوع ابولا در غرب آفریقا

سازمان جهانی بهداشت: پایان وضعیت اضطراری شیوع ابولا در غرب آفریقا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعلام پایان وضعیت اضطراری ۲۰ ماهه شیوع ابولا در غرب آفریقا از سوی سازمان جهانی بهداشت.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت پایان وضعیت اضطراری شیوع ابولا در غرب آفریقا را اعلام کرد. به گزارش این سازمان بعد از گذشت ۲۰ ماه از شیوع ابولا در غرب آفریقا که بیش از ۱۱۳۰۰ کشته بر جای گذاشت، این بیماری تحت کنترل در آمده و دیگر تهدیدی برای بهداشت عمومی جهانی نیست.

با این حال دکتر مارگارت چان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت خواستار حفظ هوشیاری کشورها شد و گفت: «سطح بالایی از هوشیاری و مراقب همراه با ظرفیت بالایی از واکنش سریع را هنوز باید حفظ کرد تا از توانایی کشورها برای پیشگیری از ظهور و گسترش دوباره ابولا و شناسایی سریع عفونت های احتمالی در آینده اطمینان حاصل شود.»

ابولا یک تب همراه با تهوع، اسهال و گاهی خونریزی است که در سال ۲۰۱۳ در گینه و سپس در لیبریا و سیرالئون بیش از دیگر کشورهای غرب آفریقا گسترش یافت. با اینکه اکنون این بیماری تحت کنترل در آمده است اما زنجیره جدیدی از این بیماری هشت نفر را در گینه مبتلا کرده است که تاکنون هفت نفر آنها جانشان را از دست داده اند.

ویروس ابولا می تواند از طریق ارتباط خونی، مایعات بیولوژیکی، لباس ها یا حیوانات آلوده به ویروس به افراد منتقل شود. همچنین مطالعات نشان داده است که این ویرس می تواند بمدت ۹ ماه در اسپرم دوام بیاورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابولا در اروپا؛ تحقیق سوئد دربارۀ یک بیمار مشکوک در اوپسالا

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم