در نوروز ۹۵، هر ساعت یک نفر در جاده‌ها کشته شده است

در نوروز ۹۵، هر ساعت یک نفر در جاده‌ها کشته شده است
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتطامی ایران گفت که از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ (تقریبا آغاز تعطیلات نوروزی) تا سوم فروردین سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۶۹ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند. براساس این آمار یعنی هر ساعت یک نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده است.

آقای مومنی با بیان اینکه حوادث جاده‌ای در ایام نوروز سال ۱۳۹۵ تا روز سوم فروردین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته گفت: دلیل عمده این تصادف‌ها لغزندگی جاده‌ها، سرعت غیر مجاز و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

در همین راستا امروز چهارشنبه تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ایران از افزایش تصادفات منجر به فوت در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۲۷ نفر در محل صحنه تصادف در دم جان باخته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه اصفهان با هفت مورد و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان به‌ترتیب با چهار و سه مورد بیشترین تلفات را بین استان‌های کشور داشته‌اند افزود: علت اصلی وقوع این سوانح رانندگی، لغزندگی جاده‌ها و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی رانندگان بوده است.

مهری با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از این تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است گفت: درون شهر و همچنین محورهای مواصلاتی استان، هیچ حادثه‌ای را که منجر به فوت شود نداشتیم، که این امر کاهش ۷۸ درصدی تلفات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پی داشته است.

ایران از جمله کشورهایی است که آمار بالایی در تلفات جاده‌ای دارد. براساس آمار پزشکی قانونی ایران در نوروز سال ۱۳۹۴ نزدیک به هزار نفر در حوادث رانندگی کشته شدند. در ۵ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته شدند. رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران چندی قبل گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه، وابسته به بیمه مرکزی ایران، از نظر تصادفات ناایمن رانندگی، جمهوری اسلامی رتبه ۱۸۹ را از میان ۱۹۰ کشور به خود اختصاص داده است. آخرین رتبه متعلق به کشور سیرالئون است که در جایگاه ۱۹۰ قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۳ درصدی تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی نوروز ۹۷

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

آمار «دهشتناک» مرگ و میر تصادفات رانندگی در نوروز؛ ایران و اتحادیه اروپا به هم رسیدند