ملدونیوم چیست و چه کسانی مصرف می کنند؟

ملدونیوم چیست و چه کسانی مصرف می کنند؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این روزها در اخبار ورزشی، اعتراف ماریا شاراپووا، چهره صاحب نام تنیس زنان به مصرف داروی ملدونیوم به خبری جنجالی بدل شده است. مصرف این دارو را آژانس

آگهی

این روزها در اخبار ورزشی، اعتراف ماریا شاراپووا، چهره صاحب نام تنیس زنان به مصرف داروی ملدونیوم به خبری جنجالی بدل شده است.

مصرف این دارو را آژانس بین المللی ضد دوپینگ از روز نخست ژانویه سال جاری میلادی برای ورزشکاران ممنوع اعلام کرده و بر این اساس استفاده از آن برای رقبای میدان های ورزشی دوپینگ محسوب می شود.

Hello 2016!! So nice to be back at the AustralianOpen</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/AusOpen?src=hash">#AusOpen</a> <a href="https://t.co/HoceAzkdm1">pic.twitter.com/HoceAzkdm1</a></p>&mdash; Maria Sharapova (MariaSharapova) January 18, 2016

خبرنامه پزشکی ورزشی بریتانیا (BJSM) نتیجه پژوهشی را منتشر کرده که نشان می دهد در میان حدود ۴۹۰ ورزشکار سال گذشته میلادی در مسابقات اروپایی باکو ۱۳ برنده مدال، ملدونیوم مصرف کرده بودند.

ماریا شاراپووا، تنیس باز روس که در جایگاه هفتم جهان ایستاده است تنها یکی از ورزشکارانی است که نتیجه آزمایش اش مثبت بوده و از مسابقات استرالیا باز مانده است.

ماریا شاراپووا که از هفت سالگی در ایالات متحده اقامت در یک نشست خبری گفت به توصیه پزشک از سال ۲۰۰۶ به دلیل کمبود منیزیم و برخی از بیماری هایش ملدونیوم مصرف کرده است.

Here's why meldonium is a banned substance under the World Anti-Doping Agency code https://t.co/gWiD4tHrOtpic.twitter.com/BVqzOUtFBy

— The Boston Globe (@BostonGlobe) March 9, 2016

ملدونیوم نخستین بار و با هدف مصارف درمانی در سال ۱۹۷۱ میلادی در لتونی تولید شد و بیشتر مصرف کنندگانش از اتباع کشورهای شرق اروپا هستند. این دارو مانند بسیاری دیگر از داروهای رایج در اروپا اجازه تولید، توزیع و مصرف در ایالات متحده آمریکا را ندارد.

عمده مصرف ملدونیوم که این روز ها می توان آن را در وب سایت ها نیز یافت و خریداری کرد برای درمان گرفتگی عروق و نیز بهبود گردش خون در قلب و مغر است. برای تهیه این دارو در شرق اروپا به نسخه پزشک نیازی نیست.

Medical experts surprised that MariaSharapova</a> was taking Meldonium so frequently <a href="https://t.co/GGKV6QCHDG">https://t.co/GGKV6QCHDG</a> <a href="https://twitter.com/mikeamor7">MikeAmor7https://t.co/imGhdOxB3R

— 7 News Sydney (@7NewsSydney) March 9, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانروایی ورزشهای راکتی در قطر، از تنیس تا پدل

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند

چگونه انگیزه بیشتری برای دویدن داشته باشیم؟